۱۵۰ پرونده با موضوع اقلام پزشکی در تعزیرات حکومتی استان چهارمحال وبختیاری تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا عمرون مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای اجرای طرح تسهیل ملزومات بهداشتی و درمانی از ۴ اسفند پارسال تا کنون، برای متخلفان حوزه سلامت در استان ۱۵۰ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل شد.

او افزود: بیشتر این تخلفات در خصوص رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی و تخلفات گرانفروشی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی بوده است.

عمرون با تأکید بر اینکه در این مدت ۱۰ تخلف داروخانه‌ها در کمیسیون ماده ۱۱ دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی شد اضافه کرد: تخلف ۸ داروخانه محرز و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر طرح نظارت بر ملزومات بهداشتی، طرح نظارت ویژه تسهیل کسب و کار نوروزی نیز تا ۱۵ فروردین‌ماه امسال ادامه داشت و در هر دو طرح ۵۵۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و ۵۴۵ پرونده تخلف رسیدگی گردید.

عمرون گفت: متخلفان در این مدت در این دو طرح به پرداخت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال جریمه شدند.

او با اشاره اجرای طرح ضیافت با همکاری اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت استان از ۳۰ فروردین افزود: در این طرح نظارت ویژه به کالا‌های اساسی و همچنین فروشگاه‌ها و اصناف به خصوص شیرینی و زولبیا فروشی، حلیم و آش، خرما انجام می‌شود.

عمرون با تأکید بر اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات است اضافه کرد: صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مرجع نظارت هستند و تخلفات را شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

او به سرعت رسیدگی به تخلفات در شعب تعزیرات حکومتی استان اشاره کرد و ادامه داد: میانگین رسیدگی به پرونده‌های حوزه کالا و خدمات ۱۸ روز، بهداشت و درمان ۱۷ روز و قاچاق کالا و ارز ۴۰ روز است، که این میانگین در استان رسیدگی به تخلفات حوزه کالا و خدمات و بهداشت کمتر از این زمان است.

عمرون گفت: زمان رسیدگی در پرونده‌های قاچاق کالا در استان به دلیل اینکه قاچاقچیان ساکن استان‌های دیگر هستند و برای تکمیل پرونده به نیابت قضایی نیاز است، ۷۰ روز است.

او افزود: پارسال زمان رسیدگی به پرونده‌های قاچاق در استان ۹۰ روز بود، که امسال به ۷۰ روز کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار