رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد گفت: پرداخت زکات در شهرستان مهاباد پارسال ۳۴ درصد افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، حسین خضری رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد گفت: سال گذشته ۶۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شد که در مقایسه با سال پیش از آن ۳۴ درصد افزایش داشت.

او افزود: این مقدار زکات از ۱۹۰ روستای توابع این شهرستان جمع‌آوری و در سرفصل‌های جهیزیه، درمان، امور تحصیلی، احداث و تعمیر مسکن‌های روستایی نیازمندان هزینه شد.

خضری، با اشاره به اینکه در سال ۹۷، افزون بر ۵۱ میلیارد ریال زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده بود، گفت: ۱۲۰ نفر به عنوان مودیان زکات که اغلب شامل روحانیون، ماموستا‌ها و دهیاران هستند هم اکنون در امر جمع‌آوری زکات در روستا‌ها و مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه زکات پرداخت شده بیشتر به صورت گندم، احشام و وجه نقد بوده است، اضافه کرد: مهاباد درسال‌های اخیر در پرداخت زکات پیشتاز بوده و توانسته است برای پنجمین سال پیاپی رتبه نخست آذربایجان غربی را به خود اختصاص دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان مهاباد افزود: زکات جمع‌آوری شده در هر روستا برای نیازمندان همان روستا هزینه می‌شود و مابقی صرف احداث طرح‌های عام‌المنفعه از جمله احداث پل، مسجد و بهسازی راه و دیگر خدمات رفاهی خواهد شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.