مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از برخورد قانونی با تخلیه کنندگان پسماند‌ها در مکان‌های غیر مجاز در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در پی انتشار اخبار و تصاویر در فضای مجازی مبنی بر تخلیه پسماند‌ها در مکان‌های غیر مجاز از برخورد شدید قانونی با تخلیه کنندگان پسماند‌ها در مکان‌های غیرمجاز و اطراف شهر‌ها خبر داد و از شهرداری‌ها و بخشداری‌ها و مسئولین مربوطه خواست تا نظارت و مدیریت خود را در این خصوص افزایش دهند.

او اظهار داشت: یکی از اولویت‌های گشت و پایش‌های محیط زیست استان اردبیل در شرایط فعلی در کنار سایر مأموریت‌ها و وظایف ذاتی، نظارت بر شیوه صحیح مدیریت پسماند‌ها و پایش دقیق حوزه استحفاظی شهرستان‌های استان به منظور کنترل و جلوگیری از هرگونه رهاسازی و تخلیه پسماند‌ها در محیط‌های طبیعی، اطراف جاده‌ها و مکان‌های غیر مجاز است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با بیان اینکه بر این اساس نظارت‌ها درخصوص مدیریت پسماند‌ها با حساسیت و دقت بیشتری از سوی محیط زیست انجام می‌شود، افزود: درصورتیکه مأموران محیط زیست در گشت و پایش‌های خود با تخلیه کنندگان پسماند‌ها چه عادی و چه پزشکی در محیط‌های غیرمجاز مواجه شوند و یا در صورت مشخص شدن اینکه این پسماند‌های رها شده مربوط به کدام مرکز درمانی و یا چه کسی است، قطعا محیط زیست برابر قانون اقدامات لازم را معمول خواهد داشت.

شهند تصریح کرد: در شرایط فعلی وظیفه قانونی و اخلاقی ما قطع زنجیره انتقال این ویروس و رعایت کامل ضوابط بهداشتی و قوانین محیط زیستی خصوصا در حوزه مدیریت پسماندهاست و در این رابطه باید همه ما به فکر کم کردن هرگونه فشار کاری از روی کادر درمان این بیماری و حفظ سلامت شهروندان باشیم.

او از مسئولین حوزه مدیریت پسماند‌ها بخصوص شهرداری‌ها و بخشداری‌های شهرستان‌های استان و همچنین مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و حاملین پسماند‌ها نیز خواست تا ملاحظات و دقت خود را در این حوزه بیشتر کرده و از بروز هرگونه تخلف احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شهروندان خواست ضمن رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی به ویژه در مورد پسماند‌ها، هرگونه تخلف محیط زیستی بخصوص تخلیه پسماند‌ها در مکان‌های غیر مجاز را با ذکر مستندات لازم و شماره خودرو حمل کننده به شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.