با تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار،عملیات چهار خطه کردن محور کندوان محدوده مرزن آباد به سمت دزدبن سرعت بیشتری گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید محمد نظری مدیر کل راه و شهرسازی مازندران از تسریع در عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان در محدوده مرزن آباد – دزدبن خبر داد و گفت: با تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریالی چهارخطه کردن این بخش از محور کندوان قطعه اول آن به طول ۲/۳ بزودی آسفالت و زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت.

او افزود: این طرح با بکارگیری شش اکیپ راهسازی مجزا بصورت همزمان و استفاده از ۷۰ دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی در شش جبهه کاری سرعت بیشتری به خود گرفت.

او در خصوص مشخصات فنی این پروژه ،گفت: تعریض و بهسازی بخشی از محور کندوان (محدوده خروجی شهر مرزن آباد به سمت محور کندوان) بطول ۱۵ کیلومتر با اعتباری معادل ۱۳۵۰ میلیارد ریال در سه قطعه (قطعه اول به طول ۲/۳ ریاقطعه دوم به طول ۲/۷ و قطعه سوم به طول ۱۰ کیلومتر) در سال ۹۷ آغاز و امیدواریم با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب در مدت زمان تعیین شده بهره برداری و زیر بار ترافیک قرار گیرد.

نظری در خصوص محور کندوان افزود: راه تاریخی کندوان با قدمت بیش از ۷۰ سال تنها راه ارتباطی زمینی غرب استان بوده و در تمام فصل‌ها و روز‌های سال به ویژه مناسبت‌ها و تعطیلات برای جابه‌جایی بار و به ویژه مسافر با وسعتی بسیار گسترده مورد استفاده بهره‌برداران سامانه حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اهمیت محور کندوان گفت: وضعیت فعلی محور به‌گونه‌ای است که سطح سرویس جاده در ایام تعطیل بسیار پایین بوده و حتی در بسیاری از نقاط به علت عدم وجود شانه با عرض کافی، توقف یک اتومبیل به علت خرابی و موجب انسداد کامل یک لاین و ایجاد راهبندان می‌شود.

عملیات تعریض و بهسازی محدوده مرزن آباد – دزدبن به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۱۳۵۰ میلیارد ریال از آذر ماه سال ۹۷ آغاز و با سرعت مناسبی در حال انجام می‌باشد. همچنین عملیات تعریض و بهسازی ۵ کیلومتر از این محور نیز در طی سالیان گذشته به اتمام رسیده و در اختیار کاربران جاده‌ای می‌باشد.
 
نظری ضمن اشاره به اینکه ارتقاء و تعریض در محور‌های مازندران نگاه ملی را می‌طلبد از عنایت وزارت راه و شهرسازی برای توسعه، بهسازی و ایمنی محور‌های استان و نیز استاندار مازندران که طی مکاتبات متعدد با وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت برنامه ریزی داشته اند، قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.