رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به دنبال شیوع کرونا ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بخش مراقبت‌های ویژه افزایش یافته است.

جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی در تهران،  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در بخش مراقبت‌های ویژه  از وضعیت خوبی برخوردار نیست و حدود ۸۰ درصد از آن‌ها پر شده است و همین موضوع باعث نگرانی‌هایی در آینده نزدیک در صورت تغییر نیافتن رفتارهای اجتماعی مردم، ترددهای غیرضروری در سطح شهر و استفاده غیر کارشناسانه از ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو می شود.

او ادامه داد: دوره کمون بیماری کرونا حدود دو هفته است به همین دلیل میزان مراجعه به بیمارستان‌ها حدود ۲ هفته بعد مشخص می شود. مردم باید به طور مرتب بهداشت‌فردی را رعایت کرده و از تردد در سطح شهر به طور جدی  پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: کادر درمان در حال حاضر  هیچ مشکلی از نظر  تجهیزات حفاظتی و وسایل در  بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران ندارند. اما درصورتی که مردم رفتارهای اجتماعی خود را تغییر ندهند و فاصله گذاری فیزیکی به طور دقیق انجام نشود، اگر هزار دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه توزیع کنید باز هم در زمینه دستگاه تنفس و دیگر تجهیزات دچار  کمبود خواهیم شد.

کوهپایه زاده بیان کرد:  ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بخش عادی حدود ۴۰ تا ۶۰ درصد است اما اشغال تخت در بخش‌های مراقبت  ویژه بسیار بالا است و این مسئله برای سایر بیماران می‌تواند نگران کننده باشد.


بیشتر بخوانید: ۶۵ درصد پرستاران در خط مقدم مبارزه با کرونا


او گفت: ما از طریق غربالگری به دنبال شناسایی و کنترل بیماران هستیم. مردم در صورت بروز علائم باید در قرنطینه خانگی بمانند وبا شدت وضعیت جسمانی به بیمارستان مراجعه کنند.

 کوهپایه زاده یادآوری کرد: ۴۰ درصد تخت‌های بیمارستانی توسط بیماران مبتلا به عارضه کرونا در بخش های عادی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران پر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار