مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان در جریان بازدید از تصفیه خانه آب زنجان بر اهتمام ویژه رسانه استانی برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آب تأکید کرد

اهتمام ویژه رسانه استانی برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف آببه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل صدا و سیمایی مرکز زنجان در بازدید از تصفیه خانه آب زنجان بحران کم آبی را مهمترین معضل و پدیده‌ عصر حاضر دانست و گفت : اگر به این موضوع مهم توجه ویژه ای صورت نگیرد می تواند بحران های اجتماعی را در تعامل با تحولات اقلیمی تشدید کند.

 لطیفی با تاکید بر تدوین ساز وکار ملی مواجهه با کم آبی تصریح کرد: به رغم کمبود جدی آب در سطح کشور هنوز هم بخش زیادی از جامعه خطر کم آبی را چنان که باید درک نکرده و یا آگاهی لازم در خصوص نحوه مدیریت مصرف آب ندارد و لازم است مبادی ذیربط همکاری لازم را با رسانه ملی جهت فرهنگ سازی مناسب در این زمینه بکار گیرند.

او با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ بهره برداری از منابع انرژی از جمله آب در وضعیت نامطلوبی قرار دارد اظهار داشت : صدا و سیما آماده است که در راستای فرهنگ سازی عمومی برای اصلاح الگوی مصرف و تبیین اهمیت بازیافت فاضلاب مصرفی، با توجه به درصد بالای بیننده شبکه اشراق گامهای جدی‌تر و موثرتری بردارد و دستگاههای متولی باید از ظرفیت بالای رسانه استانی در این راستا استفاده لازم را ببرند.

رئیس رسانه استانی ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در شرکت آبفای استان بویژه تجهیز آزمایشگاه پیشرفته تشخیص وجود ذرات و ناخالصیهای آب، افزود: رسانه به عنوان یک نهاد آموزشی گسترده در ترویج فرهنگ مصرف بهینه در کنار انعکاس تلاش و سختی تولید آب سالم آشامیدنی تاثیر بسزایی دارد و آماده تولید برنامه های مختلف است که علاوه بر آموزش عمومی، هشدار دهنده مخاطرات کم آبی در سالیان آتی است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان هم با قدردانی از دقت نظر رسانه استانی در ترویج استفاده بهینه از منابع آبی استان افزود: اولویت و خط قرمز مجموعه شرکت آبفای استان بهره مندی مردم از آب آشامیدنی باکیفیت است و همه اقدامات ما در این راستا صورت می گیرد.

او با اشاره به اهمیت تصفیه فاضلاب تصریح کرد: درطول سال۱۲میلیون مترمکعب پسآب در زنجان تولید میشود که باتصفیه و هدایت آن به بخش صنعت و کشاورزی، فشار بر سفره های آب زیرزمینی کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

جزء قاسمی با اعلام بهره مندی۲۱شهر استان از آب آشامیدنی سالم گفت : ۶۵۰ روستا تحت پوشش ما هستند و علاوه بر زنجان، شهرهای ابهر و خرمدره هم در سال گذشته به تصفیه خانه آب مجهز شدند.

او مصرف آب شرب شهری استان را معادل۶درصد اعلام کرد و افزود: عمده ترین مصرف کننده آب بخش کشاورزی است که نماد آن۱۸هزارچاه آب کشاورزی است که باید با همکاری صداوسیما فرهنگ سازی گسترده برای مدیریت بهره برداری از منابع آبی در این حوزه صورت گیرد .
 
انتهای پیام/ن
برچسب ها: مصرف آب ، شبکه استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.