مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: فقط ۲۰ درصد دانش آموزان استان تاکنون در شبکه اجتماعی شاد عضو شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت:علیرغم حضور ۹۰ درصدی معلمان در شبکه شاد، اما ۲۰ درصد دانش آموزان استان تاکنون وارد این فضا شدند و باید اطلاع رسانی بیشتری درباره شبکه شاد انجام شود.

 

احسان گوهری راد همچنین با اشاره به اینکه ۲۱ هزار دانش آموز روستائی و عشایر استان به اینترنت، فضای مجازی و حتی تلویزیون دسترسی ندارند گفت: برای این جامعه ۲۱ هزار نفره از جمعیت ۳۵۰ هزار نفری دانش آموزان قرار است محتوای آموزشی به شکل مکتوب تدوین و توسط راهبر‌ها به منازل شان تحویل و سپس با نظارت و پیگیری راهبر‌ها ارزشیابی تحصیلی انجام شود.

 

گوهری راد با اشاره به اینکه دانش آموزان تا قبل از بحران کرونا در مقاطع مختلف تحصیلی ۸۰ درصد محتوای کتاب‌های آموزشی را فرا گرفته بودند گفت: برای آموزش ۲۰ درصد باقی مانده هم به شیوه آموزش از راه دور در شبکه‌های سراسری صداوسیما و فضای مجازی تدریس انجام می‌شود و مشکلی نیست.

 

او افزود: ۶۲ درصد دانش آموزان از برنامه‌های صدا و سیما استفاده می‌کنند، اما باید برنامه ریزی کنیم تا برای بالابردن کیفیت آموزش و بهره مندی کل جامعه دانش آموزی از بازپخش این برنامه‌ها در شبکه محلی صدا و سیمای استان هم بهره‌مند شویم.

 

استاندار گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه شبکه سراسری ۳ ساعت در روز به موضوع آموزش پایه‌های مختلف تحصیلی می‌پردازد افزود: از صداوسیمای مرکز استان هم می‌خواهیم حداقل یک ساعت، تکرار برنامه مقطع ابتدایی را در محدوده زمانی عصر هر روز پخش کند.

 

هادی حق شناس افزود: دهیاری‌ها مکلف هستند ظرف یک ماه افراد بی سواد را شناسایی و به آموزش و پرورش اطلاع دهند.


انتهای پیام / فا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.