مدیرکل ورزش و جوانان قم از راه اندازی پویش همت جوانانه کمک مومنانه برای کمک به ۳۸۰۰ خانواده آسیب دیده از کرونا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،منعم ،مدیرکل ورزش و جوانان قم روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان از راه اندازی پویش همت جوانانه کمک مومنانه خبر داد و گفت: در قالب این پویش ۳۸۰۰ بسته حمایتی شامل برنج، روغن، مرغ، تخم مرغ تهیه شده است و از فردا میان ۳۸۰۰ خانواده آسیب دیده از کرونا توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شاهد اوج گرفتن این کمک‌ها از طرف جوانان هستیم افزود: ۲ هزار بسته از طریق جامعه ورزشی استان تامین شده است و ۱۸۰۰ بسته دیگر با همکاری سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم به پرداخت تسهیلات به جوانان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: پار سال سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام اشتغال و کارآفرینی به ۱۱ هزار و ۵۶۴ متقاضی اعطا شد.

منعم با بیان اینکه ۹۳ درصد از جوانان متقاضی در سال قبل از تسهیلات ۱۲ بانک عامل بهره‌مند شدند افزود: رویه اعطای تسهیلات امسال نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

او از برگزاری ۳۴۰ کلاس آموزشی در مورد ازدواج جوانان خبر داد و گفت: ۷ طرح کار آفرینی جوانان در سال گذشته با هزینه‌ای بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با توان اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در استان اجرا شد.

استاندار نیز در این جلسه عمده فعالیت‌های ستاد جوانان استان در شرایط کنونی را معطوف به کنترل بیماری کرونا در استان دانست و گفت: این ستاد نباید برنامه ریزی‌های میان مدت و بلند مدت برای جوانان غافل شود.

 سرمست به فعالیت سازنده جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در مهار و کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: توزیع بسته‌های حمایتی بین خانوار‌ها می‌تواند به طور موقت به خانواده‌های نیازمند کمک کند، اما خیران نیک اندیش استان در کنار تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها باید برای توانمند سازی این خانواده‌ها اقدام کنند.

او در ادامه ارائه کمک‌های فرهنگی خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا را یکی از اقدامات مهم این روز‌ها عنوان کرد و گفت: کمک به اقشار آسیب دیده نباید محدود به بسته‌های خوراکی باشد و باید با ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی میزان تاب آوری جامعه و این خانواده‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار