مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بهورزان به عنوان نیروهای خط مقدم در زمینه کنترل بیماری کرونا یاد کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بهورزان به عنوان نیروهای خط مقدم در زمینه کنترل بیماری کرونا یاد کرد و گفت : این افراد هم باکسبه و هم با مردم در روستاها در ارتباط هستند و بهورز شناخته ترین فرد سلامت و بهداشت در روستا است که از ارتباط مناسبی با مردم برخوردار است.

امیر کرمی گفت : در مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۱۵۰ بازرس بهداشت محیط در استان فعالند که از ساعت هشت صبح تا هشت غروب به بازدید میدانی و سرزده در راستای رعایت قوانین و کنترل بیماری کرونا می پردازند.

او افزود: این گشت ویژه نظارت بر اصناف صنفی و صنعتی در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی در روستاها مشغول به خدمتگزاری هستند که بررسی ثبت نام برای دریافت کد رهگیری و رعایت الزامات قانونی برای اصناف روستایی در دستور کار آنان است.

او افزود: بازرسان بهداشت محیط موظف به ارایه گزارش هستند و کار اجرایی برای برخورد با تخلفات برعهده ارگان های مربوطه است.

کرمی ادامه داد: براساس پروتکل های بهداشت محیط در ارتباط با کرونا، بهورزان موظف به انتقال آموزش به خانوارهای روستایی و عشایری هستند و به آموزش خودمراقبتی و گندزدایی سطوح، سبزیجات و میوه می پردازند.

او در خصوص وضعیت نظارت بر آب روستایی گفت: تحقیقات جهانی به این نتیجه نرسیده که ویروس کرونا از طریق آب آشامیدنی منتقل می شود چرا که کرونا به موادضدعفونی کننده ای همچون کلر بسیار حساس است و به سرعت از بین می رود، با این وجود آب را به صورت شبانه روزی رصد می کنیم و حتی در شرایط عادی میزان کلر آن سنجیده و نمونه برداری انجام می شود و از این طریق به بررسی سلامت آب می پردازیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.