نگرانی‌هایی درباره موج جدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه وجود دارد که ممکن است بدتر از موج نخست شیوع این بیماری باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، خبرنگار این شبکه از فرانسه گزارش داد، تصمیم برای کاهش محدودیت‌های مربوط به تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی در فرانسه و کاهش تدابیر از روز ۱۲ام ماه مه، آغاز خواهد شد. اما نگرانی‌هایی درباره موج جدید شیوع ویروس کرونا در فرانسه وجود دارد که ممکن است بدتر از موج نخست شیوع این بیماری باشد؛ بنابراین برای کاهش محدودیت‌ها، دو پیش شرط ضروری وجود دارد که کنترل روند شیوع کرونا و کاهش بستری مبتلایان در بیمارستان و نیز کاهش فشار بر بیمارستان‌ها به ویژه بخش مراقبت‌های ویژه است. بدون تحقق این دو شرط، کاهش محدودیت‌ها در زمان تعیین شده، عملی نخواهد شد.

خبرنگار این شبکه افزود: نخست‌وزیر فرانسه روز گذشته اعلام کرد با وجود تعیین شدن زمان کاهش محدودیت‌ها، این موضوع به هیچ وجه به معنای بازگشت به زندگی عادی نیست. او پیش از این هم از فرانسوی‌ها خواسته بود برای ۱۲ ام ماه مه به گونه‌ای که به معنای بازگشت به شرایط عادی باشد، برنامه‌ریزی نکنند.

به گفته او، از سرگیری زندگی عادی مردم، احتمالا به زمان طولانی نیاز خواهد داشت. تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی در ۱۲ ام ماه مه در فرانسه لغو نخواهد شد و مردم همچنان باید تدابیر پیشگیرانه مانند استفاده از ماسک را رعایت کنند. او از کارکنانی که امکان دورکاری دارند، خواست همچنان به این صورت، فعالیت خود را پیگیری کنند؛ بنابراین می‌توان گفت، با اینکه نوعی کاهش محدودیت‌ها اعمال خواهد شد، اما زندگی به شرایط عادی باز نخواهد گشت.

شمار جان‌باختگان ابتلا به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفت. به این ترتیب تقریبا دو سوم قربانیان بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» در اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار