مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از حاکمیت جوی نسبتا ناپایدار تا عصر روز چهارشنبه در سطح استان اردبیل خبر داد.

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی جوی نسبتاً ناپایدار بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان اردبیل از امروز (دوشنبه ۱ اردیبهشت) تا عصر چهارشنبه (۳ اردیبهشت) می‌باشد.

او افزود: بر این اساس طی این مدت با توجه به گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و همراهی آن با شرایط فصلی و محلی، آسمان استان اردبیل صاف تا قسمتی ابری، در ساعات بعد از ظهر و عصر با رشد ابر‌های همرفتی، در برخی نواحی بویژه شهرستان گرمی و مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل با احتمال رگبار باران و یا رعد و برق (در نواحی کوهستانی اصابت صاعقه) پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی روز‌های سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری با توجه قرار گیری مرکز کم فشاری بر روی دریای خزر و تقویت گرادیان فشاری در سطح زمین، وزش تند باد جنوبی (گاهی تا شدید) و افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

محمدی بیان کرد: توصیه می‌گردد از محکم بودن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها اطمینان حاصل شود.

او افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه با نفوذ سامانه بارشی نسبتاً فعال و سردی به استان اردبیل بر شدت ناپایداری‌ها افزوده خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: این سامانه بارشی بطور متناوب تا شنبه (۶ اردیبهشت) به فعالیت خود ادامه خواهد داد و با توجه به شمالی شدن جریانات و وزش باد خزری (گاهی تند) از دمای هوا بصورت محسوسی کاسته می‌شود.

محمدی اظهار داشت: آسمان ابری و مه آلود همراه با بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق با احتمال اصابت صاعقه و در ارتفاعات نواحی سردسیر برف) خواهد بود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.