مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: یکهزار و ۱۰۰ واحد دامداری با ظرفیت ۴۰۰ هزار دام سبک و سنگین در شهرستان سالانه ۶ هزار و ۷۰۰ تن گوشت تولید می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سیدمحسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در شهرستان دامغان ۲۵۰ واحد دامداری دام سنگین و ۸۵۰ واحد پرورش دام سبک وجود دارد.

او به ظرفیت دامداری‌های شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: در دامداری‌های دامغان ۳۸۰ هزار دام سبک و ۱۲ هزار راس گاو و گوساله شیری و پرواری پرورش می‌یابد.

طباطبائیان اظهار داشت: بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ تُن گوشت دام سبک، سنگین و شتر سال ۹۸ در شهرستان دامغان تولید شد که از این میزان یکهزار و ۲۰۰ تُن گوشت در شهرستان مصرف شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان بیان کرد: از گوشت‌های تولیدی در شهرستان، پنج هزار و ۵۰۰ تُن گوشت به خارج از استان سمنان از جمله استان مازندارن، تهران و خراسان رضوی ارسال شد.

او تصریح کرد: سه واحد گاوشیری با ظرفیت ۱۰۵ راس، یک واحد بوقلمون با ظرفیت ۲ هزار قطعه و ۶ واحد بره پرواری با ظرفیت یکهزار و ۷۰۰ راس سال گذشته در دامغان آغاز به کار کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان یادآور شد: بیش از چهار هزار نیروی انسانی در دامداری‌های شهرستان در حال حاضر مشغول به فعالیت هستند.

حدود ۵۰ درصد دام‌های دامغان توسط عشایر نگهداری و پرورش داده می‌شوند.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.