برگزاری جام جهانی اسکی روی چمن در شهریور‌ماه به علت شیوع ویروس کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در حال تکمیل/ برگزاری جام جهانی اسکی روی چمن در هاله ای ابهامبهرام ساوه شمشکی دبیر فدراسیون اسکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: در شهریورماه فینال جام جهانی اسکی روی چمن را پیش رو داریم. قرار بود فصل اسکی روی چمن در جهان از خردادماه آغاز شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا فدراسیون جهانی اسکی تمام مسابقات را تعلیق کرد. درصورت ثابت شدن شرایط بیماری، فدراسیون جهانی اسکی در تیرماه  تصمیم می‌گیرد که از نیمه شهریورماه مسابقات با تقویم جدیدی آغاز شود.

او افزود: تقویم رقابتی پیش‌رو باید به طور فشرده باشد و فقط مسابقات جهانی برگزار می‌شود. همچنین  تمام رقابت‌های بین‌المللی و قاره‌ای که در اسکی روی چمن برگزار می‌شود لغو خواهند شد. مسابقات از اواسط شهریورماه تا مهرماه به طور فشرده برگزار می‌شود. البته تاکید می‌کنم که برگزاری این رقابت‌ها بستگی به ثبات شرایط بیماری در جهان دارد.

ساوه شمشکی اظهار کرد: در اسفندماه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را داشتیم که به علت تعطیلی پیست‌های اسکی از اول اسفندماه، برگزاری این رقابت لغو شد. البته تمام پیست‌های جهان به دلیل بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه تعطیل شده بود. قرار بود کنگره کنفدراسیون اسکی روی چمن آسیا اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار شود که لغو شد. طبق اعلام کنفدراسیون آسیا این کنگره در فصل پاییز برگزار می‌شود و تصمیم نهایی برای برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا جوانان گرفته و احتمالا رقابت‌های قهرمانی آسیا در فصل اسکی روی برف سال آینده برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون اسکی درباره تمرینات ملی‌پوشان اسکی، گفت: در تمام دنیا ورزشکاران اسکی در منزل‌هایشان تمرین می‌کنند. مربیان تیم ملی تمرینات بازیکنان را به صورت آنلاین در اختیار اسکی‌بازان قرار می‌دهند و آن‌ها برای حفظ آمادگی خود تمریناتشان را پیگیری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: عملکرد فدراسیون اسکی در سال ۹۸


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار