مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: نخستین موزه چینی، سفال و کاشی‌های رنگی در مدرسه جعفر اسلامی اردبیل راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در نشست بررسی توسعه موزه‌های استان اردبیل گفت: یکی از هدفگذاری‌های اساسی این اداره کل توسعه موزه‌های استان همراه با غنای محتوایی بوده که در همین راستا شعار «اردبیل ۱۴۰۰ شهر موزه‌ها» مطرح شده و برای دستیابی به این مهم برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شده است.»

او با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۸ در راستای توسعه موزه‌های استان بیان کرد: نمایش آثار و نسخ خطی موزه باستان‌شناسی تهران در هفته استان اردبیل، آغاز احداث چند موزه در سطح استان و راه‌اندازی موزه فرش در هفته استان از جمله اقدامات در سال گذشته بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تداوم اقدامات توسعه‌ای موزه‌های استان خبر داد و گفت:‌ در سال‌های ۹۷ و ۹۸ هر چند در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام شده است اما باید تلاش و جدیت بر افزایش اقدامات در این حوزه باشد.

فلاحی با اشاره به راه‌اندازی موزه باستانشناسی در پایگاه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی تصریح کرد: راه‌اندازی و افتتاح این موزه سبب شده است تا بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین تا ۶۰ درصد افزایش یابد.

او افزود: در راستای توسعه موزه صنایع دستی و حمام شیخ، خانه سپهرم در طی ۷ ماه با پیگیری‌های لازم تملک، آواربرداری و ساخته شد و به عنوان نگارخانه به موزه صنایع دستی اردبیل اضافه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از مرمت و احیای بنای دوطبقه در بقعه شیخ کلخوران برای موزه خبر داد و گفت:‌ مدرسه‌ جعفر اسلامی و مدرسه پورسینا از جمله مکان‌های در نظرگرفته شده برای افزایش ظرفیت موزه‌های استان است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.