شهردار استانبول با اشاره به وخیم شدن اوضاع در سایه شیوع ویروس کرونا، تمدید ممنوعیت آمد و شد سراسری در ترکیه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العین الاخباریة امارات، اکرم امام اغلو، شهردار استانبول و از مخالفان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به علت تمام شدن مدت زمان ممنوعیت آمد و شد در ۳۱ استان این کشور اعتراض کرد.

وی برقراری ممنوعیت آمد و شد از ۲۳ آوریل تا یک مه را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور خواستار شد.

امام اغلو در مصاحبه با روزنامه «ینی جاغ» وابسته به مخالفان ترکیه گفت: ممنوعیت ۴۸ ساعته در ۳۱ استان تا حدودی مانع از شیوع کرونا در کشور شد و کادر درمان توانستند با این بیماری مبارزه کنند، اما تعداد قربانیان و مبتلایان به این ویروس به شدت در حال افزایش است لذا برای مقابله با آن باید ممنوعیت عبور و مرور سراسری اعلام شود.

ترکیه تنها دوبار ممنوعیت آمد و شد در ۳۱ استان را به مدت ۴۸ ساعت اجرایی کرد و خبر‌ها حاکی از این است که دولت ترکیه تصمیم دارد یه ممنوعیت سراسری ۴ روزه اعلام کند.

فخرالدین قوجه، وزیر بهداشت ترکیه نیز دیشب اعلام کرد با ابتلای ۸۰ هزار و ۳۰۶ نفر، این کشور در صدر بیشترین تعداد مبتلایان در منطقه قرار گرفت و با مرگ ۱۲۷ مبتلا در یک شبانه روز تعداد کل قربانیان به ۲۰۱۷ نفر رسیده است.

این درحالی است که در روز‌های نخستین شیوع ویروس کووید ۱۹ در جهان ترکیه با افتخار از پیروزی خود در جلوگیری از ورود این ویروس به کشورش سخن می‌گفت، اما هم اکنون یکی از کشور‌هایی است که در این بحران بیشترین ضرر و آسیب را دیده است.

معارضان ترکیه علت بالا بودن تعداد مبتلایانی که روزانه اعلام می‌شود این است که دولت تدابیر پیشگیرانه برای مبارزه با کرونا را دیر اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار