رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون، یک‌هزار و ۶۰۰ نفر در این شهرستان که بر اثر شیوع ویروس کرونا بیکار شده اند، در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بارزان دانشمند رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: از این تعداد، یک‌هزار و ۲۹ نفر درخواست بیمه بیکاری حوادث غیرمترقبه، ۴۱۳ نفر در قالب تعطیلی اختیاری کارگاه تولیدی و ۱۴۸ نفر نیز با پایان یافتن قرارداد خود درخواست بیمه بیکاری کرده‌اند.

او ادامه داد: مشمولان برخورداری از مقرری بیمه بیکاری ناشی از بیماری کرونا و همه کارگران بنگاه‌هایی که متاثر از بیماری کرونا کارشان را از دست داده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه bimebikari.mcls.gov.ir ثبت‌نام کنند.

دانشمند اظهار داشت: پس از بررسی‌های لازم و پایش متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی تعلق یا تعلق نگرفتن مقرری به آن‌ها تا ۱۰ روز آینده از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد بیان کرد: مقرری بیمه بیکاری تعیین‌شده تنها به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول هر سه قانون کار، تامین اجتماعی و بیمه بیکاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد و بیمه‌شدگان اختیاری نظیر کارگران فصلی در پایان فصل کار می‌شود.

او با بیان اینکه کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌ای بین‌شهری، دست‌فروشان و قالیبافان که برای خود کار می‌کنند و کارفرمایی ندارند مشمول بهره‌مندی از مقرری بیمه بیکاری نمی‌شوند.

دانشمند افزود: متقاضی طرح باید کارگر مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی باشد و به عبارت دیگر از کارفرما حقوق و مزایا دریافت کند.

او از متقاضیان دریافت بیمه بیکاری خواست به منظور رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تردد زیاد، بدون مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سامانه مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

هم‌اکنون از جمعیت ۲۴۰ هزار نفری مهاباد ۶۰۰ نفر به صورت ماهانه بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.