مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اجرای ۳۳۰ طرح در استان با اعتبار بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان خبرداد.

محمد حسین شاملی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:از آنجایی که شاهد سال زراعی پر بارش هستیم به همین دلیل در تلاش هستیم تا بتوانیم در سال جدید ۳۳۰ پروژه‌ای که از سال گذشته تا کنون ادامه دارد را اجرایی کنیم.

او افزود:باید اشاره داشت که این طرح‌ها در قالب طرح‌های آبخیزداری، بیابان زدایی، حفاظت و حمایت، مرتع و یگان حفاظت و جنگل کاری با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیز داری استان اصفهان تاکید کرد:اصلی‌ترین هدف سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری استان اصفهان از اجرایی این پروژه‌های مهم تحقق جهش تولید در سال جدید است چرا که پیش بینی می‌شود با اجرایی چنین اقداماتی زمینه توسعه و گسترش حوزه کشاورزی استان اصفهان ایجاد شود.

شاملی ادامه داد:بخش زیادی از اعتبارات لازم برای انجام این پروژه‌ها از صندوق توسعه ملی تامین شده است.

او گفت:از مهم‌ترین تاثیر بسیار مطلوب اجرایی این اقدامات را می‌توان به کنترل و جلوگیری از سیل و سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و باد و همچنین تغدیه بهینه سفره‌های زیر زمینی اشاره داشت.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان یادآور شد:از مهم‌ترین اقدامات سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری استان در اجرای این پروژه‌ها کنترل و مهار ریزگرد‌ها به وسیله طرح جنگل کاری است.

شاملی در مورد مناطق اجرایی این طرح‌ها در استان اصفهان تاکید کرد: اجرایی این پروژه‌ها در تمامی مناطق استان اصفهان همچون شرق، شمال، جنوب و غرب انجام شده و بسیاری از ان‌ها در حال اجراست.

او یادآور شد:از دیگر اقدامات اجرایی این طرح‌ها را می‌توان به ایجاد تسهیلات لازم به حوزه دامداری استان اصفهان اشاره داشت که این اقدام می‌تواند زمینه رونق تولید و توسعه بازار گوشت قرمز استان اصفهان در سال جدید را رقم بزند.

مدیر کل سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری استان اصفهان اضافه کرد: همچنین در حوزه دامداری طرح‌هایی در قالب بحث کنترل ورود دام به مراتع استان به صورت محیا سازی و ایجاد بستر چرای دام و حفاظت از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی استان اصفهان صورت گرفته است.

شاملی ادامه داد: اجرایی چنین اقداماتی می‌تواند در حوزه‌های قنوات، چاه‌ها و آب‌های زیر زمینی اراضی کشاورزی استان اصفهان موثر باشد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.