احسان منصور کیایی از اجرای مناقصه برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان سمنان خبر داد و گفت: پیچ پنج زاری و لاسجرد ایمن‌سازی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، احسان منصور کیایی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای مناقصه برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان خبر داد و گفت دو مسیر مربوط به پیچ پنج زاری و لاسجرد ایمن‌سازی می‌شوند.

او بابیان اینکه دوربین ثبت تخلفات در این مسیر‌ها نصب‌شده و میزان روشنایی افزایش‌یافته است، افزود: کاهش تصادفات در این مسیر‌ها در دستور کار قرار دارد و این مسیر‌ها به‌صورت دائمی اصلاح می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه برخی راه‌های روستایی باوجود تبدیل روستا به شهر همچنان مختصات روستایی خود را حفظ کردند، تصریح کرد: دسته‌بندی و اولویت‌بندی راه‌های روستایی حادثه‌خیز بر اساس معیار‌ها و شاخص‌های معین از سوی وزارت کشور انجام‌شده و به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال‌شده است.

منصور کیایی با تأکید بر اینکه ۱۲ اولویت در این بخش در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه ادوات کشاورزی و کامیون و وانت‌بار‌ها در این مسیر‌ها تردد دارند اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این مسیر‌ها انجام می‌شود.

او رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد دانست و گفت: توجه به مدارس مستقر در حاشیه راه‌های روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان بابیان اینکه آشکارسازی با برچسب، توزیع کلاه ایمنی برای راکبین موتورسیکلت و افزایش روشنایی از جمله اقدامات مهم برای ایمن‌سازی این مسیر‌ها است، گفت: عملیات اجرایی بهسازی و ایمن‌سازی محور روستایی اَگره به فولاد محله بعد از بارندگی آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.