معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح ۵۷ هزار و ۸۱۷ رأس دام سبک و سنگین و بیش از ۱۵ میلیون قطعه مرغ در کشتارگاه‌های دام و طیور در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید رمضانی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در این نظارت و بازرسی‌ها که به استحصال ۲ هزار و ۱۹۶ تن گوشت قرمز و ۳۱ هزار و شش تن گوشت مرغ انجامید، ۲۱ هزار و ۸۰۲ کیلوگرم فرآورده ناسالم و غیربهداشتی در کشتارگاه‌های دام و ۱۵۴ هزار و ۹۱ کیلوگرم هم در کشتارگاه‌های طیور، ضبط شد.

 رمضانی با اشاره به اقدامات نظارتی مستمر این اداره کل در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی عنوان کرد: آمار کل بازدید از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان در سال گذشته ۴۷ هزار و ۸۸۰ نوبت بازدید بود که در این بازدید‌ها نیز بیش از ۱۱۹ هزار و ۴۶۳ کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی، کشف و ضبط شد و مقدار فرآورده‌های معدوم شده هم ۲۲ هزار و ۶۳۹ کیلوگرم بود.

او عنوان کرد: جمع کل فرآورده‌های ضبط شده در  سال ۹۸ در استان، شامل مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیور، بیش از ۲۹۶ تن بود که حدود ۱۹۹ تن، معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان این که پارسال ۱۹۰ فقره پرونده تخلف بهداشتی فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی استان ارجاع داده شد، افزود: پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی، صدور احکام جریمه نقدی به میزان بیش از ۷۰۳ میلیون ریال را برای متخلفان در پی داشته است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.