وزارت بهداشت اسپانیا شمار جان باختگان کرونا در شبانه روز گذشته را ۴۱۰ نفر اعلام کرد که این تعداد کمترین آمار روزانه مرگ و میر در اسپانیا از نزدیک به یک ماه گذشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت اسپانیا اعلام کرد در این کشور امروز یکشنبه ۴۱۰ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند. این کمترین آمار روزانه مرگ و میر در اسپانیا از نزدیک به یک ماه گذشته است.

اسپانیا در بین کشور‌هایی قرار دارد که بیشترین آسیب را از کرونا دیدند و تاکنون ۲۰ هزار و ۴۵۳ نفر براثر کرونا در این کشور جان باخته‌اند. در حال حاضر آمریکا و ایتالیا همچنان با افزایش شمار قربانیان مبتلا به کووید-۱۹ مواجه هستند.

رقم ۴۱۰ کشته در مقایسه با اوج بیماری در تاریخ ۹ آوریل (۲۱ فروردین) که شمار قربانیان ۹۵۰ نفر بود دو برابر کمتر است. این آمار نشان می‌دهد قرنطینه‌ای که از ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) در این کشور به اجرا درآمد، شروع به نتیجه دادن کرده است.

با وجود این، این کاهش مانع از آن نشد تا پدرو سانچز، نخست وزیراسپانیا روز شنبه اعلام کند قصد دارد از پارلمان درخواست کند تا قرنطینه تا تاریخ ۹ مه (۲۰ اردیبهشت) تمدید شود.

او با این حال تصریح کرد نرمش بیشتری در اجرای این قرنطینه وجود خواهد داشت و به ویژه امکان آنکه کودکان بتوانند برخی اوقات از خانه‌های خود بیرون بیایند وجود دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا در مقایسه با دیروز (شنبه) ۴۲۱۸ نفر یعنی حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ۱۹۵ هزار و ۹۴۴ نفر می‌رسد. پس از آمریکا، اسپانیا بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در جهان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار