فروشندگان یک بهله پرنده شکاری از نوع عقاب طلایی در دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گرفتار شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: ماموران یگان حفاظت استان دو فرد متخلف را که یک بهله عقاب طلایی صید و زنده گیری کرده بودند در یک عملیات اطلاعاتی و حساب شده در حین فروش این گونه با ارزش در آوج دستگیر کردند و پرونده آن‌ها به مقامات قضایی تحویل داده شد.

طاهری افزود: عده‌ای از افراد سودجو برای کسب منفعت شخصی با روش‌های ناجوانمردانه، گونه‌های جانوری را زنده گیری می‌کنند و برای فروش این گونه‌های با ارزش دست به هرکاری از جمله فروش در فضای مجازی می‌زنند.

طاهری در ادامه اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان علاوه بر حضور مستمر در مناطق، سایت‌ها و فضای مجازی را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و خرید و فروش گونه‌های جانوری وحشی با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: پرنده کشف شده از راسته عقاب شکلان و خانواده قوش‌ها و معروف به عقاب طلایی (سلطان آسمان) و جزء گونه‌های حمایت شده و با ارزش کشور است که متاسفانه توسط افراد متخلف صید و زنده گیری شده و عملا از چرخه طبیعی خارج شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.