رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته هفت هزار و ۴۶۴ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف این استان به سازش ختم شده است.

صلح و سازش بیش‌از ۷ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام حمیدرضا بندانی  اظهارداشت: سال گذشته تعداد کل پرونده‌های وارده به شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان ۳۸ هزار و ۶۷۳ فقره پرونده بوده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۱۹ فقره پرونده حقوقی و ۸ هزار و ۸۵۴ فقره پرونده با موضوع کیفری هستند.

او افزود: از این میزان پرونده‌های وارده ۳۶ هزار و ۱۹۰ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های شهری و ۲ هزار و ۴۸۳ فقره پرونده مربوط به حوزه‌های روستایی بوده و همچنین از تعداد کل پرونده‌های وارده۳۷ هزار و ۶۹۷ فقره پرونده مختومه شده است.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان گفت: همچنین سال گذشته از مجموع پرونده‌های شورا‌های حل اختلاف استان ۲۱ هزار و ۶۹۷ فقره پرونده قابل صلح بوده و ۷ هزار و ۴۶۴ فقره پرونده منجر به مصالحه شده است.

او بیان کرد: نسبت پرونده‌های مصالحه نسبت به قابل صلح ۳۴.۴ درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

حجت الاسلام بندانی تصریح کرد: علاوه‌بر ترویج این کار خداپسندانه باید از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدان برای پیشگیری از جرائم نیز استفاده بهینه کرد.

او افزود: دستگاه قضایی در کنار حمایت و توجه از سنت حسنه بخشش و گذشت با افرادی که امنیت عمومی جامعه را به مخاطره بیندازند برخورد قانونی و قاطع خواهد کرد.

رییس شورا‌های حل اختلاف سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عملکرد و اقدامات شورای حل اختلاف تاثیر بسزایی در کاهش پرونده‌ها داشته است.

نانتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار