مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:در خصوص کمک به آسیب دیدگان کرونا و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان، قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه شکل گرفت و مسئولیت کمیته جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به این نهاد واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  بابیان اینکه این نهاد نیز برای سرعت بخشی به اجرای این طرح اقدام به تشکیل دو کمیته درون‌سازمانی شامل کمیته جمع‌آوری کمک‌ها و کمیته توزیع کمک‌ها نموده است، افزود: حوزه‌های زیرمجموعه این کمیته شامل اداری و مالی، حوزه امور فرهنگی، روابط عمومی و مشاور امور جوانان، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، مدیر صندوق امداد ولایت و نظارت و بازرسی است.
الهی راد به استفاده از ظرفیت مؤسسات خیریه و همسو نمودن برای جلوگیری از موازی کاری در اجرای این طرح تأکید کرد و استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری، تعامل با مؤسسات خیریه، هیئت‌های مذهبی و مساجد و بسیج را مهم ارزیابی کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین استفاده از ظرفیت حامیان طرح اکرام و محسنین، اصناف و شرکت‌ها را ازجمله عوامل افزایش مشارکت مردمی در طرح اطعام مهدوی نام برد و افزود: تهیه اقلام موردنیاز جهت آشپزخانه‌های مهدوی و طراحی فرایند توزیع غذای طبخ شده از اولویت‌های این طرح است.

الهی راد به رعایت نکات بهداشتی در پخت غذای توزیعی تأکید کرد و ادامه داد: در حفظ شان و کرامت نیازمندان و مددجویان دقت شود و لیست کاملی از محرومین تهیه و در اختیار حوزه‌های اجرایی قرار بگیرد.

او همچنین از اجرای فرهنگی ازجمله مسابقات مهدویت و شرکت مددجویان در این طرح به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: در هنگام توزیع غذا سرود‌های مناسب در سطح خیابان به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر اجرا شود.

الهی راد به بررسی ظرفیت تشکل‌های جهادی برای اجرای طرح هم‌سفره (اطعام مهدوی) اشاره کرد و اولویت دادن به مناطق محروم، روستایی و مرزی را مهم برشمرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در پایان نسب به مستندسازی و انعکاس فعالیت‌ها در رسانه‌های مکتوب، مجازی باهدف افزایش اعتماد عمومی و جذب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی تأکید کرد.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.