به دستور مقام معظم رهبری تا به امروز هزار و ۷۴۰ مدرسه برکت در کشور ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یکی از بازو‌های محرومیت‌زدایی در نظام و کشور است

این بنیاد از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۶ در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده است و خلا‌های موجود را در کشور تا حدی پر کرده است. کار بنیاد برکت با ساخت مدارس و عملیات‌های عمرانی شروع شد و قرار بود که هزار مدرسه در مناطق محروم کشور بسازد، اما در حال حاضر بنیاد برکت در حال ساخت بیش از هزار مدرسه در مناطق کم برخوردار کشور است.

به دستور مقام معظم رهبری تا به امروز هزار و ۷۴۰ مدرسه برکت در کشور ساخته شده است. همچنین در مناطق کم‌برخوردار مسجد، حوزه علمیه، مراکز فرهنگی ،بیمارستان و ... نیز ساخته شده است.

در حال حاضر هزار و ۲۰۰ تخت خواب بیمارستان‌های ساخته شده توسط بنیاد برکت در خدمت بیماران کرونایی است.

بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال در کشور ابتدا از طریق فعالیت‌های بنگاه محور سرمایه گذاری‌های خود را آغاز کرد و تا کنون ۳۷۰ بنگاه اقتصادی را در سراسر کشور راه اندازی کرده است. حدود ۱۸ ماه پیش تاکنون بنیاد برکت با ایجاد طرح‌های خرد و خانگی در کشور منجر به راه اندازی ۴۰ طرح شغلی با ۱۲۰ هزار شغل در کشور شده است.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در حوزه مقابله با کرونا نیز ورود پیدا کرده و با تولید ماسک، گان و محلول‌های پزشکی تلاش‌هایی از جانب این نهاد صورت گرفته است.

در حال حاضر اشتغال حدود ۴ میلیون خانوار به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور آسیب جدی دیده است. بنیاد برکت با در نظر گرفتن اعتبارات سال ۹۹ برای راه‌اندازی و احیای شغل‌های از بین رفته ۵۰۰ میلیارد تومان را در نظر گرفته که منجر به ایجاد ۴۰ هزار شغل برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در سراسر کشور به کمک تسهیلگران خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار