معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از مردم خواست نسبت به پاسخگویی به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ که توسط همکاران واحد‌های بهداشتی و درمانی انجام می‌شود نهایت همکاری را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  افشین دلشاد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گام دوم غربالگری کووید -۱۹ طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شنبه ۱۳۹۹/۰۱/۳۰ در کلیه واحد‌های بهداشتی شروع شده است.

دلشاد افزود: این دوره بر اساس اولویت بندی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده، افراد در گروه‌های هدف غربالگری می‌شوند.

او درخصوص اولویت اول اعلام شده توضیح داد: خود ارزیابی‌های که در سایت www.salamat.gov.ir انجام شده است باید در مدت حداکثر ۲۴ ساعت پس از انجام ارزیابی، پاسخ به فرد اعلام شود و به سرعت شاخص درصد پیگیری مورد نیاز انجام شده به ۱۰۰ درصد برسد.

دلشاد افزود: در اولویت دوم، وضعیت افراد در معرض خطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای (دیابت، فشار خون، سرطان، بیماری‌های تنفسی و ...) افراد با نقص ایمنی، زنان باردار، افراد با BMI بالای ۴۰ مصرف کنندگان دارو‌های کورتیکو استرویید‌ها (دارو‌های ضد سرطان و ...) بررسی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بررسی اعضای خانوار یا نزدیکان و کسانیکه با فرد بیمار، بستری شده، ترخیص شده و با نتیجه تست مثبت تماس داشته اند به عنوان اولویت سوم خبر داد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.