ارتقای وضعیت ایمنی محور‌های روستایی و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی مازندران در شرایط کرونا در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حسن جهانیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در اولین جلسه کمیسیون ایمنی مدیریت اجرایی حمل و نقل استان ، گفت: ارتقای وضعیت ایمنی محور‌های روستایی و بهبود خدمات حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا در دستور کار ما است.

او در این نشست که با حضور مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل استانداری مازندران و دیگر اعضای کمیسیون در محل استانداری مازندران برگزار شد، افزود: با توجه به کاهش سفر‌ها در ایام نوروز به جهت شیوع ویروس کرونا، افزایش تعداد سفر‌های تابستانی پس از پایان دوره شیوع کرونا قابل پیش بینی بوده و لزوم برنامه ریزی جهت ارتقای ایمنی محور‌ها بایستی مد نظر قرار گیرد.

جهانیان با بیان روند کاهشی تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات رانندگی در ۴ سال متوالی اخیر در سطح محور‌های استان گفت: با تمام توان در جهت افزایش ارتقاء ایمنی جاده‌های مازندران تلاش کرده، چرا که سر لوحه کاری ما حفظ، نگهداری و ایمن سازی جاده هاست.

او ضمن اشاره به اقدامات آشکار سازی نقاط حادثه خیز در محور‌های استان افزود: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه بصورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلو‌های فسفری، نصب جداکننده‌های میانی و در سال گذشته به اجرا درآورد که حاصل آن احراز رتبه سوم استان مازندران در کشور از حیث کاهش تعداد تصادفات فوتی بوده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل موثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و گفت: می‌توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضا تادیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

در کمیسیون مربوطه که با هدف رویکرد ارتقاء ایمنی تردد جاده‌ای تشکیل شد مواردی، چون: تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی نظیر پایانه‌های مسافری و ناوگان عمومی جهت حفظ سلامت مسافران و رانندگان و رفع نقاط حادثه خیز و بهبود وضعیت ایمنی محور‌های روستایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار