خیّران مهابادی ۱۵ هزار دست لباس و محافظ برای کارکنان بیمارستان امام خمینی این شهرستان دوختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، هیرو معروف‌پور عضو هیأت امنای بازار مهاباد گفت: با کمک خیّران این شهرستان تاکنون ۱۵ هزار دست لباس (گن جراحی و سرهم زیبدار) و محافظ دست برای بیمارستان امام خمینی به صورت رایگان دوخته شده است.

او افزود: اعضای هیأت امنای بازار مهاباد پس از شروع بیماری کرونا در این شهرستان برای دوختن البسه بیمارستانی مورد نیاز پرسنل بیمارستان امام خمینی مهاباد وارد عمل شدند و در این مدت اقلام مورد نیاز این واحد بیمارستانی را تأمین کردند.

معروف پور تصریح کرد: اعضای هیأت امنای بازار مهاباد با همکاری ۱۷ خیاط ماهر این شهرستان که به علت شیوع کرونا محل کار خود را تعطیل کرده بودند، فعالیت خود را در زمینه دوخت البسه بیمارستانی در این کارگاه شروع کردند و در این مدت شش هزار دست گن جراحی، دوهزار دست سرهم زیبدار و هفت هزار کاور محافظ دست دوختند.

او افزود: برای تهیه این مقدار البسه بیمارستان تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال توسط خیّران هزینه شده است و دوزندگانی که در این طرح مشارکت داشتند، هیچ حق الزحمه‌ای دریافت نکرده‌اند.

این عضو هیأت امنای بازار مهاباد گفت: برای انتخاب دوزندگان نیز فراخوانی داده شده بود که بیش از ۲۰۰ خیاط زن و مرد برای مشارکت در طرح اعلام آمادگی کرده بودند که از بین آنان ۱۷ خیاط چیره دست و ماهر انتخاب شدند.

معروف‌پور اضافه کرد: این کارگاه که دارای ۲۰۰ مترمربع مساحت است در طول ۳۵ روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر فعال بوده و پیش بینی می‌شود یک هفته دیگر نیز به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.