رئیس انتقال خون استان همدان گفت: در ایام قرنطینه کرونایی این استان ۸۰۰ واحد خون به تهران ارسال کرده است.

ارسال ۸۰۰ واحد خون به تهران در ایام قرنطینه کروناییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛افشین محمدی، رئیس انتقال خون استان همدان در خصوص پلاسمادرمانی بیماران کرونایی گفت: پلاسما درمانی پاسخگوی بیماران به روش صد درصدی نیست و تنها یکی از روش‌های پیشنهادی است.

او ادامه داد: در این روش که به شکل تززیق پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونایی بعد از یک ماه به بیماران کرونایی است، باید ارزیابی صورت گیرد.

رئیس انتقال خون استان همدان با بیان اینکه تزریق پلاسما ضرری نداشته و می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد افزود: با توجه به اینکه پلاسمای خون فاقد گلبول قرمز و سفید بوده و عوارض آن کم است، تاثیر سوئی نیز ندارد.

محمدی این برنامه را سیاست کشوری دانست و بیان کرد: پلاسما درمانی در استان‌هایی که درگیری بیشتری با کرونا دارند، انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه همدان جزو استان‌های با درگیری کمتر در کرونا بود، ممکن است وارد پلاسمادرمانی انجام نشود.

او با اشاره به اینکه پلاسما قابل ذخیره‌سازی است افزود:، اما بیماران باید بدانند پلاسما تنها از افرادی که درگیر کرونا بودند و اکنون یک ماه از بهبودی آن‌ها می‌گذرد، گرفته شده و به بیماران کرونایی تزریق می‌شود.

رئیس انتقال خون استان همدان با بیان اینکه در همدان مشکل کمبود خون نداریم ادامه داد: در ایام قرنطینه علاوه بر تامین نیاز استان، بالغ بر ۸۰۰ واحد خون به تهران ارسال شد که بسیار چشمگیر بود.

محمدی با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی تعداد اهداکننده خون را نیز کاهش داد افزود: با این وجود برنامه‌ریزی شده پیش رفتیم و دو استان همدان و کردستان همچنان غربالگری اهدای خون افراد برای بار اول را اجرا می‌کنند.

او افزود: با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و کاهش تعداد اهداکننده، در دو شیفت صبح و بعد از افطار اهدای خون را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.