مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: با تبعیت از فرمایشات گران‌قدر رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به آسیب دیدگان کرونا و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان، قرارگاه مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه شکل گرفت و مسئولیت کمیته جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به این نهاد واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد در جلسه ابلاغ شرح وظایف همکاران در طرح مهدوی بابیان اینکه این نهاد نیز برای سرعت بخشی به اجرای این طرح اقدام به تشکیل دو کمیته درون‌سازمانی شامل کمیته جمع‌آوری کمک‌ها و کمیته توزیع کمک‌ها نموده است، افزود: حوزه‌های زیرمجموعه این کمیته شامل اداری و مالی، حوزه امور فرهنگی، روابط عمومی و مشاور امور جوانان، برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی، مدیر صندوق امداد ولایت و نظارت و بازرسی است.

او به استفاده از ظرفیت مؤسسات خیریه و همسو نمودن برای جلوگیری از موازی کاری در اجرای این طرح تأکید کرد و استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری، تعامل با مؤسسات خیریه، هیئت‌های مذهبی و مساجد و بسیج را مهم ارزیابی کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین استفاده از ظرفیت حامیان طرح اکرام و محسنین، اصناف و شرکت‌ها را ازجمله عوامل افزایش مشارکت مردمی در طرح اطعام مهدوی نام برد و افزود: تهیه اقلام موردنیاز جهت آشپزخانه‌های مهدوی و طراحی فرایند توزیع غذای طبخ شده از اولویت‌های این طرح است.

الهی راد به رعایت نکات بهداشتی در پخت غذای توزیعی تأکید کرد و ادامه داد: در حفظ شان و کرامت نیازمندان و مددجویان دقت شود و لیست کاملی از محرومین تهیه و در اختیار حوزه‌های اجرایی قرار بگیرد.

او همچنین از اجرای فرهنگی ازجمله مسابقات مهدویت و شرکت مددجویان در این طرح به مناسبت ماه رمضان خبر داد و گفت: در هنگام توزیع غذا سرود‌های مناسب در سطح خیابان به‌ویژه در مناطق حاشیه شهر اجرا شود.

الهی راد به بررسی ظرفیت تشکل‌های جهادی برای اجرای طرح هم‌سفره (اطعام مهدوی) اشاره کرد و اولویت دادن به مناطق محروم، روستایی و مرزی را مهم برشمرد.

اودر پایان نسب به مستندسازی و انعکاس فعالیت‌ها در رسانه‌های مکتوب، مجازی باهدف افزایش اعتماد عمومی و جذب هرچه بیشتر مشارکت‌های مردمی تأکید کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.