محققان دانشگاه صنعتی اصفهان دستگاه ضدعفونی کننده مبتنی بر پرتو فرابنفش طراحی و تولید کردند.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان دستگاه ضدعفونی کننده پرتابل مبتنی بر پرتو فرابنفش را به منظور پاکسازی واگن‌های قطار شهری و دیگر اماکن عمومی طراحی و تولید کردند.

این دستگاه که پیش از این نمونه خانگی آن به منظور ضدعفونی کردن اشیا مختلف در بدو ورود به منزل طراحی و ساخته شده بود، این بار با هدف استفاده در واگن‌های قطار شهری به منظور ضدعفونی نمودن محیط این مکان پرتردد در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و ساخته شد.

پوشش دهی کامل فضای داخلی واگن‌ها و سرعت قابل توجه در پاکسازی محیط از جمله برتری‌های این شیوه در مقایسه با روش‌های سنتی ضدعفونی این نوع اماکن با استفاده مواد پایه الکل به شمار می‌رود.

با طراحی و ساخت این دستگاه کاربردی و تأیید عملکرد آن توسط پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، دو دستگاه از این محصول تحویل شرکت قطار شهری اصفهان گردید.

این دستگاه که توسط تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در شرکت دانش بنیان نورا لایه نگار مسقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و با بهره گیری از خاصیت ضدعفونی کنندگی پرتو UVC طراحی و ساخته شده است، قابلیت بهره‌برداری در قطار‌های شهری دیگر استان‌ها و نیز اماکن عمومی مشابه را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار