رکوردار دوی ۴۰۰ متر با مانع کشورمان گفت: تعویق المپیک به نفع من شد تا تجربیات خود را برای رسیدن به فینال این رقابت‌ها افزایش بدهم.

مهدی پیرجهان رکوردار دوی ۴۰۰ متر با مانع کشورمان در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت تمریناتش در  دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: طبق برنامه هفته‌ای ۲ روز زیر نظر مربی ام در پیست اختصاصی در تبریز تمرین می‌کنم و مابقی روز‌ها تمرینات را در خانه انجام می‌دهم. فقط من به همراه مربی ام در باشگاه حضور داریم و  با رعایت اصول بهداشتی  تمرین می‌کنیم.

پیرجهان درباره اینکه تعویق المپیک توکیو به نفع دو و میدانی کاران است یا نه! گفت: به هر حال تعویق المپیک به نفع من شد، چون به شخصه تجربه کافی در  المپیک نداشتم و با تعویق این مسابقات می‌توانم در چند رویداد مهم شرکت کنم و شانس خود را برای فینالیست شدن افزایش بدهم. البته برای برخی از دو و میدانی کاران که برنامه‌ای جزء حضور در المپیک نداشتند تعویق این مسابقات به ضررشان تمام می‌شود. امیدوارم ورزشکاران المپیکی انگیزه شان را از دست ندهند و بتوانند با آمادگی لازم در این مسابقات حضور یابند.  

پیرجهان درباره اینکه تمرینات انفرادی در  آمادگی ورزشکاران موثر است، گفت: به هر حال همه تلاش خود را می‌کنم که با انجام تمرینات به بهترین نحو و با کمترین امکانات بیشترین بهره را در این شرایط سخت ببرم.  

من به فینال المپیک فکر می کنم 

دونده کشورمان درباره کسب رتبه ۲۹ در رنکینگ جهانی دو و میدانی بیان کرد: من همانطور که گفتم ترسی برای کسب ورودی المپیک ندارم و با آمادگی خوبی که دارم به فینال المپیک فکر می‌کنم. به هر حال اگر همین روند پیش برود و رتبه ۲۹ را در رنکینگ جهانی حفظ کنم به المپیک راه می‌یابم.  

رکوردار دوی ۴۰۰ متر با مانع اظهار کرد: طبق برنامه مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک از آذر ماه شروع می‌شود و تا تیرماه سال بعد ادامه می‌یابد و اگر من بتوانم در مسابقه‌ای شرکت کنم برای رسیدن به حد نصاب ورودی المپیک تلاش خود را می‌کنم. البته مسابقات دو و میدانی قرار است از خرداد ماه با برگزاری رقابت‌های دایموند لیگ در آمریکا آغاز شود، اما رکورد‌های ورودی المپیک  در این مسابقات لحاظ نمی‌شود.

هزینه هایم را با حمایت حامی مالی تامین می کنم  

او درباره اینکه حقوق کمیته ملی المپیک را می‌گیرد، گفت: من حقوق از کمیته ملی المپیک دریافت نمی‌کنم، چون هنوز رنکینگ نهایی را فدراسیون جهانی دو و میدانی اعلام نکرده است. البته حقوق از فدراسیون دو و میدانی می‌گرفتم که این  مبلغ صرف خرید مکمل‌های ورزشی ام می‌شود. همچنین در حال حاضر هزینه هایم را با حمایت حامی مالی تامین می‌کنم.  

پیرجهان درباره نظرش درباره مبینی سرپرست فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: مبینی به من لطف دارد و  همیشه پیگیر  روش تمریناتم و شرایطم است تا مشکلی نداشته باشم.  

او درباره اینکه رئیس جدید دو و میدانی باید چه شاخص‌هایی داشته باشد، گفت: به نظرم رئیس جدید دو و میدانی باید ورزشکار را درک کند تا بتواند مشکلات را برطرف کند.  


بیشتربخوانید: تعویق المپیک، فرصت طلایی برای دو و میدانی کاران


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار