رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ساوجبلاغ گفت: در خانه ماندن، تولیدات صنایع دستی در ساوجبلاغ را افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، علیرضا طهماسبی، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ساوجبلاغ افزود: این روزها که کشور به نوعی درگیر ویروس کرونا است و وزارت بهداشت جهت پیشگیری از شیوع این ویروس، مردم را به ماندن در خانه و به قرنطینه خانگی توصیه می‌کند شاهد رشد چشمگیری در تولید انواع صنایع دستی در ساوجبلاغ بوده ایم.

او افزود: یکی از سرگرمی‌هایی که می‌توان به چشم درآمدزایی نیز به آن نگاه کرد همین پرداختن به صنایع دستی است که این هنر زیبا می‌تواند ساعات مفرحی را در کنار دیگر اعضای خانواده نیز برای ما به‌وجود آورد.

طهماسبی گفت: در ایام قرنطینه خانگی بسیاری از خانواده ها که از گذشته آموزش های لازم را در اداره میراث فرهنگی آموخته بودند در دوره قرنطینه از فرصت بیکاری استفاده و مبادرت به تولید صنایع دستی کردند.

او افزود: در این فرصت خیلی از خانواده ها هم در کنار دیگران این حرفه را آموختند، به گونه ای که حسب بر اورد واحد صنایع دستی تعداد این افراد به ۱۶۷ نفر می رسد که اغلب جوانان و نوجوانان هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: می‌توانیم با ابزاری ساده و با فراگیری صنایع دستی مربوط به شهر خودمان از طریق فضای مجازی به این کار مشغول شویم و این هنرهای دستی کوچک و بزرگ، و زن و مرد هم نمی‌شناسد و همه می‌توانند به آن مشغول شوند.

او افزود: در ایام تعطیلات نوروزی و روزهای قرنطینه خانگی ساوجبلاغ، خیلی از خانواده ها بی کار ننشستند و به تولیدات صنایع دستی در منزل پرداختند.

طهماسبی گفت: از جمله آثار این صنعتگران می‌توان به ساخت کیف‌های چرمی، تزئینات گلابتون، گلدوزی با کاموا، منبت کاری، چهل تکه‌دوزی و... اشاره کرد که همین تولیدات را ما از طریق فضای مجازی برای این عزیزان به فروش می‌رسانیم.

او افزود: رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ساوجبلاغ، آماده همکاری با کسانی است که در این ایام به تولید صنایع دستی مشغول هستند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.