به نوشته نیوزویک، عملکرد ضعیف کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا، خشم دموکرات‌های کنگره آمریکا را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیوزویک نوشت: کنفرانس تلفنی روز جمعه با مقامات کاخ سفید درباره ناتوانی دولت آمریکا در انجام دادن گسترده آزمایش کرونا خشم نمایندگان دموکرات کنگره را برانگیخت. این مکالمه بین نمایندگان دموکرات سنا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور، و برخی از اعضای نیروی ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید انجام شد.

یک منبع دموکرات که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با نیوزویک اعلام کرد مقامات کاخ سفید پاسخ‌های شفافی ارائه نکردند و در نتیجه خشم دموکرات‌های کنگره را برانگیختند.

به گفته این منبع، سناتور انگوس کینگ، نماینده مستقل ایالت مین، که با دموکرات‌ها در ارتباط است، در زمان برگزاری کنفرانس تلفنی گفت که تاکنون هیچ مکالمه تلفنی تا این حد وی را خشمگین نکرده است. او دولت را در زمینه انجام دادن آزمایش ملی کرونا، به کوتاهی در انجام دادن وظایف متهم کرد.

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا از پاسخ دادن به سوالات نیوزویک در این زمینه خودداری کرد.

این کنفرانس تلفنی در حالی برگزار شد که کاخ سفید با مشاوره با مقامات بهداشت عمومی و گروهی دوحزبی متشکل از نمایندگان کنگره، برای کاهش توصیه‌های رعایت فاصله اجتماعی و بازگشایی بخش‌هایی از کشور که شیوع ویروس کرونا در آنجا کمتر است، گام‌هایی بر می‌دارد.

اما کارشناسان درمانی، مقامات دولتی و محلی و سران تجاری آمریکا هشدار داده‌اند که بدون انجام شدن مناسب آزمایش کرونا، کشور همچنان برای ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی خود با محدودیت مواجه خواهد بود. کارشناسان و مقامات درمانی معتقدند از سرگیری زودهنگام فعالیت‌ها می‌تواند به راه افتادن موج دوم شیوع ویروس کرونا منجر شود و به نظام سلامت آمریکا بیش از پیش آسیب برساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار