معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص معدوم کردن جوجه‌های یک روزه توضیحاتی را ارائه داد.

علت معدوم کردن جوجه های یکروزه چیست؟به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی رضایی معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ماجرای معدوم کردن جوجه‌های یک‌ روزه، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و به سبب نبود تقاضا برای خرید مرغ و به دنبال افت قیمت مرغ، قرار شد تا تولید جوجه یک روزه محدود شود.

واکنش وزارت جهاد به زنده به گور کردن جوجه‌ها

او بیان کرد: شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای را برای کشور به وجود آورد. در ماه‌های اخیر تعطیلی بسیاری از امکان عمومی مانند دانشگاه‌ها، سلف‌ها، رستوران‌ها و غیره را داشته‌ایم و علاوه بر این، مراسم عروسی هم لغو شد که سبب کاهش مصرف مرغ که اصلی‌ترین گوشت مصرفی بود، شد. 


بیشتر بخوانید: ماجرای زنده به گور کردن جوجه ها؛ آیا کاهش صادرات کار را به اینجا کشاند؟


معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد اظهار کرد: امروز مرغ حدود ۳ هزار تومان کمتر از مصوب مرغداران به فروش می‌رسد که این موضوع باعث ضرر و زیان سنگین به این صنعت شده است. در چنین شرایطی یکی از راهکار‌ها این بود که تولید جوجه یک‌روزه محدود شود و در ستاد تنظیم بازار مصوب شد به جای ۱۲۵ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ماهانه ۱۱۵ میلیون جوجه یک‌روزه تولید شود و بر همین اساس تولیدکنندگان موظف شدند تولید جوجه را کاهش دهند.

رضایی در خصوص فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر معدوم کردن جوجه های یک‌روزه، گفت: این فیلم‌ها که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده‌اند، قابل قبول نیستند چرا که قرار نبود خود جوجه‌ها را معدوم کنند و قرار بود تولید تخم مرغ نطفه دار را کاهش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار