مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه گفت : در این ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰۰ مشترک جدید به مشترکان اینترنت ثابت خانگی ADSL اضافه شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،قبادیان مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه گفت : در این ایام شیوع بیماری کرونا حدود ۸۰۰ مشترک جدید به مشترکان اینترنت ثابت خانگی ADSL اضافه شده است ضمن اینکه با فعال شدن مشترکان غیرفعال در مجموع ۲ هزار مشترک از اواخر بهمن ماه ۹۸ تاکنون به شبکه اضافه شده اند.

او ظرفیت ترافیک خروجی استان به سمت شبکه زیرساخت را در بخش اینترنت خانگی ۲۰ گیکابایت بر ثانیه عنوان کرد و گفت : با وجود اضافه شدن مشترکان جدید هم اکنون حداکثر ۷۰ درصد از این ظرفیت ترافیک استفاده می‌شود.

قبادیان، اما مشکل افت سرعت و قطعی اینترنت خانگی را یک مشکل کشوری در کمبود آی پی (IP) عنوان کرد و گفت: در ایام بیماری کرونا رفتار مصرف مشترکان متفاوت و پیک مصرف جا به جا شده است به گونه‌ای که در گذشته از ساعت هفت غروب تا ۲ بامداد بیشترین زمان مصرف اینترنت بود، اما در این ایام به ۱۰ صبح تا ۲ بامداد تغییر کرده است و این یعنی هشت ساعت به زمان استفاده مردم از اینترنت اضافه شده است.

او اختصاص آی پی (IP) را به تخت آی سی یو (ICU) بیمارستان تشبیه کرد و گفت: تعداد این تخت‌ها متناسب با نیاز عادی جامعه تعیین می‌شود؛ اما در این ایام کرونا به صورت اورژانسی نیاز به این تخت‌ها افزایش پیدا کرده است.

قبادیان گفت: ظرفیت‌های ما در بخش آی پی (IP) دیگر جوابگو نیست چرا که ما هم اکنون در کشور از آی پی (IP) نسل چهار استفاده می‌کنیم که ظرفیتش محدود است.

او گفت: ما باید به سمت آی پی (IP) نسل ۶ برویم، اما این کار نیاز به بروزرسانی تمام تجهیزات کشور دارد که یک کار زمان بر ۲ ساله است و کل شبکه کشور باید به روز شود.

مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه در خصوص تعداد مشترکان اینترنت خانگی ADSL گفت: شرکت مخابرات ۷۴ هزار اشتراک واگذار شده دارد که از این تعداد ۴۷ هزار مشترک فعال هستند؛ ضمن اینکه حدود ۹۰ هزار مشترک نیز متعلق به سایر شرکت‌های ارایه دهنده اینترنت خانگی ADSL است.

قبادیان در خصوص بیشترین سهم محتوا‌های اینترنتی مشترکان گفت: بالای ۷۰ درصد محتوا‌ها استفاده شده در شبکه را محتوا‌های ویدیویی تشکیل می‌دهد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.