پنج ویژگی مهمی که انسان باید داشته باشد را در حدیثی از امام حسین (ع) بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،اهمیت حدیث در میان مسلمانان از آن روست که از منابع اصلی استنباط احکام در فقه و عقاید در علم کلام محسوب می‌شود. همچنین احادیث از منابع اولیه پژوهش‌های تاریخی است.

به دلیل آشنایی بیشتر و تلمذ در پیشگاه پروردگار الهی و ائمه معصومین، هر روز یک حدیث از معصومین (ع) با مضامین دینی و اخلاقی در بخش قرآن و عترت منتشر می‌شود.

 

امام حسین علیه السلام:
خَمْسٌ مَنْ لَمْ تَکُنْ فِیهِ، لَمْ یَکُنْ فِیهِ کَثیرُ مُسْتَمْتَعٍ: اَلْعَقْلُ، وَ الدّینُ وَ الْأَدَبُ، وَ الْحَیاءُ، وَ حُسْنُ الْخُلْقِ.
پنـج چیز است اگر در انسـان نباشد، بهـره زیادى در او نخـواهد بود: ۱ـ عقل ۲ ـ دین ۳ ـ ادب ۴ ـ حیا ۵ ـ خوش ‏اخلاقى.
حیاة الامام الحسین علیه ‏السلام: ج ۱، ص ۱۸۱

انتهای پیام/

برچسب ها: حدیث روز ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان مقدس و کریم را بر تمامی مسلمین امت واحده رسول الله ص امت حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص تبریک و تهنیت عرض می کنیم انشاءالله در این ماه پر از خیر و برکات الهی بیش از پیش بتوانیم از گنجینه عظیم و بی انتها و عمیق کتاب آسمانی مقدس قرآن کریم بهره مند شویم با خواندن کلام زیبای عربی و معانی و فهم صحیح از قرآن کریم و بکار گیری آن در تمامی امورات و قوانین و مقررات و دستورالعمالهای حق و حقوق بشری و تمامی امورات زندگی های فردی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و ورزشی و بهداشتی و سلامت و ایمنی و دفاعی و غیره ... و باشد که در آخر این ماه مقدس خداوند جل جلاله عیدیمان را ظهور و خروج از غیبت آن حضرت امام معصوم خلیفه الله الاعظم عج حضرت بقیه الاعظم عج حجت بن الحسن العسکری عج و دیدار زیارت ایشان و استقرار و استمرار و اتحاد اسلام ناب محمدی ص و عدل و عدالت بشری و پیروزیهای پی در پی حق علیه باطل و سلامتی و امنیت و وسعت رزق و روزی حلال در سر تا سر جهان قرار دهد و برای ظهور و تعجیل در فرج ایشان در سحرهای این ماه مبارک رمضان مقدس و کریم و بعد از هر نمازهای پنجگانه در پنج وقت شرعی بخوانیم دعای فرج و سلامتی ایشان را .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر . لبیک یا حسین ع .
آخرین اخبار