مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: بیماران دارای سیستم ایمنی ضعیف در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا ویروس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون ۱۰۴ نفر در این شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد، ۵۶ درصد بیماران خانم و ۴۴ درصد مرد بودند.

دکتر بهزاد اضافه کرد: بیماری کرونا افرادی را درگیر می‌کند که بیماری زمینه‌ای داشته باشند به طوریکه ۲۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان، بیماری‌های زمینه‌ای همچون بیماری قلبی و عروقی ۱۰ مورد، دیابتی ۷ مورد، مزمن ریوی ۴ مورد و مزمن کلیوی ۴ مورد داشتند، این افراد به عنوان موارد ریسک پذیر معرفی شدند و قبل از ابتلا به بیماری و در مراحل اولیه باید این گروه‌های هدف را شناسایی کنیم.

او تصریح کرد: از لحاظ سنی میانگین سنی خانم‌ها ۴۸.۲ سال و مردان ۵۳.۳ که در مجموع انحراف از معیار سنی این افراد بالای ۵۱ سال و نیم است، از لحاظ سکونت ۸۶ درصد موارد در شهر‌ها و ۱۴ درصد در روستا‌های شهرستان سکونت دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از جمله ابتکارات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا مهاباد طراحی و تهیه نقشه اپیدمیولوژیک شهرستان است که نقاط پرخطر در نقشه مشخص شده و ستاد بر اساس همین نقاط اقدامات مداخله‌ای خود را انجام می‌دهد.

دکتر بهزاد ضمن تشکر از کمک ۶۵ میلیارد ریالی خیران عرصه سلامت، افزود: خیران شهرستان مهاباد در طول این مدت نشان دادند که انسانیت حد و مرز نمی‌شناسد و این باعث می‌شود که ما به یکدیگر نزدیک شویم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.