رویترز طی گزارشی تاکید کرد به گفته کارشناسان انگلیسی واکنش این کشور دربرابر همه‌گیری ویروس کرونا بسیار کند و ضعیف بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، یک استاد برجسته بهداشت عمومی انگلیس روز جمعه تاکید کرد که دولت انگلیس در واکنش به شیوع ویروس کرونا، بسیار کند و آرام بود. به گفته کارشناسان انگلیسی، ویروس کرونا در این کشور می‌تواند ۴۰ هزار انگلیسی را به کام مرگ کشاند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در ابتدا از تصویب قوانین سختگیرانه‌ در خصوص کنترل شیوع سریع ویروس کرونا امتناع ورزید. هنگامی که اکثر رهبران اروپایی برای مهار ویروس کرونا دست به اقدامات اساسی‌ای زده بودند.  تاکنون بیش از ۱۳۷۲۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس جان خود را از دست داده‌اند.

آنتونی کاستلو، استاد بین‌المللی  بهداشت و مدیر مؤسسه سازمان جهانی بهداشت، در رابطه با شیوع سریع ویروس کرونا در انگلیس و اروپا گفت: «باید بدانیم چه مسئله باعث کشته‌شدن شمار زیادی از شهروندان اروپایی در کشورهای مختلف شد. ما باید این واقعیت را بپذیریم که در مواجه با شیوع ویروس کرونا خیلی کند عمل کردیم». وی در ادامه تاکید کرد که امکان این وجود دارد که در برابر موج دوم شیوع ویروس کرونا بهتر از قبل عمل کنیم.

گفتنی است، انگلیس پس از آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه پنجمین آمار بیشترین جان‌باختگان را در بین مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار