آیا پس از دفن جان باختگان کرونایی امکان انتقال ویروس کرونا به آب‌های زیرزمین وجود دارد؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد علی ززولی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه قرارگاه حضرت موسی بن جعفر (ع) در ساری که با هدف بررسی مسائل علمی و شرعی تغسیل و تدفین جان باختگان کرونایی برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر انتقال ویروس کووید ۱۹ از طریق اجساد کرونایی به سفره‌های آب‌های زیرزمینی ارائه نشده است، گفت: اجساد جان باختگان کرونایی در بیمارستان‌ها ابتدا کاملا گندزایی می‌شوند.

او با بیان اینکه استاندارد‌های سختگیرانه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شده است، افزود: ویروس کرونا در مقابل کلر مقاوم نیست و با مقادیر کم کلر هم از بین می‌رود.

 محمد علی ززولی در خصوص چرایی ریختن آهک در قبور جان باختگان کرونایی نیز گفت: کلر ماده‌ای فرار است و زود از بین می‌برد، اما آهک خاصیت گندزدایی بالایی دارد و اگر پس از تغسیل اموات کرونایی ، ویروسی هم مانده باشد با آهک از بین خواهد رفت.

رئیس اسبق دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی مازندران از روحانیون و طلابی که در کار تغسیل جان باختگان کرونایی هستند، خواست علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و همراه داشتن تجهیزات کامل در حین شست‌وشو میت، مراقب باشند پرتاب ترشحات به اطراف صورت نگیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: اگرچه در ابتدای شیوع کرونا بحث تدفین جان باختگان با رعب و وحشت خانواده ها و مردم همراه بود، اما با تشکیل قرارگاه مخصوص تدفین جان باختگان کرونایی ، اوضاع  اکنون کمی بهتر شده است.

انتهای پیام / ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.