معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه با تاکید بر لزوم صیانت از منابع ملی و کشاورزی گفت: برخورد با تغییر کاربری و تعرض به اراضی ملی و حریم رودخانه‌ها از جمله توسعه باغات و حفر چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان تشدید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه در نشست منابع طبیعی و اراضی ملی این شهرستان گفت: با توجه به ضرورت حفاظت از اراضی ملی، هرگونه برداشت‌های غیرمجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی، حفر چاه‌های غیرمجاز و نیز تعرض به حریم رودخانه‌ها توسط دستگاه متولی شناسایی و برخورد می‌شود.

او گفت: همچنین تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی که زمینه ساز آسیب به منابع و محیط زیست و زمین‌های زراعی است، تخلف بوده و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد قانونی و قضائی خواهد شد.

شکری افزود: جهاد کشاورزی، امور منابع آب و نیز منابع طبیعی و ابخیزداری موظف به شناسایی موارد و تخلفات در این زمینه برای برخورد قانونی هستند.

او گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه برخی افراد سودجو اقدام به تخریب اراضی ملی و استفاده غیرمجاز از آب‌های زیرزمینی کرده اند که این امر آسیب‌های بسیاری در درازمدت بر اراضی کشاورزی و ملی خواهد داشت.

ناصر شکری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه گفت: در راستای نظارت بر اراضی ملی، اکیپ‌های مشترک به صورت مستمر از این اراضی بازدید و در صورت مشاهده تخلفات، با آن‌ها به صورت قانونی و با حکم قضائی برخورد می‌شود.

 شکری افزود: در این راستا، از ابتدای سال تاکنون، ۲ مورد تخلف در زمینه تخریب اراضی ملی و حریم رودخانه‌های شناسایی و در مرحله تکمیل پرونده و برخورد قانونی هستند.

فرمانی رییس امور آب مراغه نیز گفت: در ماه‌های اخیر در روستا‌های بالادست نهر علویان برخی سو استفاده و تغییر کاربری‌های کشاورزی انجام شده که در این زمینه برای هشت مورد از آن‌ها اخطاریه صادر شده است.

فرمانی افزود: برخورد قاطع با متخلفان در این زمینه نیازمند همکاری و صدور احکام قضائی بوده و در این زمینه حرکت‌های مناسب نیز در حال انجام است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.