شنیده می‌شود کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد رقابت‌های جام ملت‌ها را به جای مردادماه در اواخر تابستان برگزار کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقه فینال لیگ برتر فوتسال که قرار بود اواسط اسفند با دیدار ۲ تیم مس سونگون و گیتی پسند اصفهان برگزار شود و پس از انجام این مسابقه قرار بود پرونده این فصل رقابت‌های لیگ برتر بسته شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمامی نقاط کشور و همچنین به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو تمامی مسابقات ورزشی تا پایان اردیبهشت‌ماه، به همین دلیل در جلسه اخیری که بین اعضای کمیته فنی فوتسال با آرش جابری سرپرست موقت سازمان لیگ برتر فوتسال برگزار شد در پایان آن جلسه مقرر شد مسابقه فینال لیگ برتر بین ۲ تیم مس سونگون و گیتی پسند به صورت تک بازی و در تهران برگزار شود.

پس از اعلام این رای هر یک از نمایندگان ۲ تیم مس و گیتی پسند نسبت به این رای اعتراض داشتند و آن‌ها مدعی هستند که سازمان لیگ فوتسال نباید چنین تصمیمی را اجرایی کند و باید بازی فینال به صورت رفت و برگشت انجام شود تا هر کدام بتوانند از امتیاز میزبانی خود به خوبی بهره ببرند.

تمام این موارد ذکر شده مشروط به آن است که فیفا چه زمانی بخواهد مسابقات جام جهانی را برگزار کند. اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال در جلسه اخیری که داشتند اعلام کردند که اگر مسابقات جام جهانی به تعویق افتاد، قطعا به دنبال آن هم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به عقب خواهد افتاد و به همین دلیل فینال لیگ برتر از تک بازی بودن خارج و به همان روش قبلی یعنی رفت و برگشت برگزار خواهد شد. به هر حال فیفا قرار است روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه تاریخ دقیق برگزاری مسابقات جام جهانی را اعلام کند.

اگر قرار باشد رقابت‌های جام جهانی فوتسال چند ماهی به تعویق بیفتد، به احتمال زیاد کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تصمیم خواهد گرفت که مسابقات جام ملت‌های آسیا را هم به جای مردادماه در تاریخ دیگری برگزار کند و شنیده‌ها حاکی از آن است که اگر مسابقات جام جهانی فوتسال در زمستان برگزار شود، این احتمال وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا بخواهد رقابت‌های جام ملت‌ها را در اواخر تابستان یعنی شهریورماه برگزار کند تا همه کشور‌هایی که درگیر مسابقات لیگ برتر خود هستند بتوانند با خیال آسوده‌تری پا به مسابقات قهرمانی آسیا بگذارند.

به هر حال قرار است اعضای هیئت رئیسه سازمان لیگ برتر فوتسال روز ۱۳ اردیبهشت‌ماه یعنی ۲ روز پس از اعلام رای قطعی فیفا، جلسه‌ای را برگزار کنند تا در آن جا تصمیم نهایی خود را مبنی بر برگزاری مسابقه فینال لیگ برتر را اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار