نظامی ۶۳ ساله فرانسوی که با یک جنگنده نظامی در ارتفاع ۲۵۰۰ پایی در پرواز بود اقدام به ایجکت ناگهانی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پرسنل نظامی بازنشسته فرانسوی که به عنوان هدیه بازنشستگی اش سوار جنگنده شده بود چیزی نمانده بود یک تراژدی رقم بزند. این نظامی که در ارتفاع ۲۵۰۰ پایی با یک جنگنده داسو رافال بی در حال پرواز بود ناگهان اقدام به ایجکت کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که همکاران این مرد ۶۴ ساله به عنوان هدیه بازنشستگی به او پیشنهاد دادند تا با این جنگنده پرواز کند.

این مرد که هویتش مشخص نشده پس از حاضرشدن در پایگاه هوایی " سنت دیزیر " در شمال شرقی فرانسه ناگهان متوجه هدیه غافلگیرانه همکارانش شد. این هدیه غافلگیرانه بیشتر از آنکه این مرد را خوشحال نماید او را بیشتر دچار استرس و اضطراب کرد. تحقیقات تیم امنیت پرواز نشان داد که این مرد نه تنها علاقه‌ای به انجام این پرواز نداشت بلکه قبل از آن نیز هیچ پروازی با هواپیمای جنگنده انجام نداده بود.


بیشتر بخوانید: بادبادک بازی میمون در پشت بام!


این تیم با بررسی اطلاعات ثبت شده ساعت هوشمند این مرد متوجه شدند که تعداد ضربان قلب او ۱۳۶ تا ۱۴۲ بار در دقیقه بود. با این حال او به عنوان مسافر سوار یک جنگنده داسو رافال بی شد. سرعت این جنگنده فرانسوی در هنگام پرواز به ۱۴۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌توانست برسد. در لحظه وقوع حادثه این نظامی بازنشسته در صندلی عقب (کابین دوم) جنگنده نشسته بود.

پس از قرارگرفتن جنگنده در ارتفاع ۲۵۰۰ پایی در حالی که کلاه و  ماسک اکسیژن این مرد به درستی روی سر و صورتش قرار نگرفته بود ناگهان وایزِر کلاه ( قسمت محافظ کلاه روی صورت ) جدا و همزمان صندلی وی نیز دچار اشکال شد. در همین هنگام او که دچار استرس زیادی شده بود ناگهان دست خود را روی دکمه ایجکت صندلی فشار داد. خوشبختانه با باز شدن چتر نجات در آسمان این مرد بدون جراحت شدید در مزرعه‌ای در نزدیکی مرز با آلمان فرود آمد. خلبان هواپیما که اقدام به ایجکت نکرده بود توانست بدون هیچ مشکلی جنگنده را بر زمین بنشاند. این مرد بلافاصله به بیمارستانی در فرانسه منتقل و تحت مداوا قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
امان از خجالت و رودربايستي بيجا