پورابراهیمی گفت: تفاوت ارتش ایران با ارتش کشور‌های دیگر در کارکرد‌های آن است، چرا که عمدتا ارتش در سایر کشور‌ها در حوزه نظامی و امنیتی صرفا فعالیت می‌کنند.

محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی، اظهار کرد: تفاوت ارتش جمهوری اسلامی ایران با ارتش کشورهای دیگر در کارکردهای آن است. عمدتا ارتش در سایر کشورها در حوزه نظامی و امنیتی صرفا فعالیت می‌کنند؛ اما جمهوری اسلامی به دلیل اینکه  برگرفته از یک تفکر اسلامی است، ارتش آن هم مکتب اللهی دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارتش مبتنی بر نگاه دینی، ولایت پذیری و مردمی بودن در جایگاه ویژه ای قرار دارد، افزود: بخشی از کارکرد‌های ارتش کشورمان در حوزه اجتماعی، اقتصادی و ... بوده که ظرفیت‎های مختلف را پوشش می‌دهد. طی این چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان به دلیل وجود مشکلات متعدد ارتش نقش خوبی از خود نشان داده  است.

پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه ارتش کارکردهای خود را حفظ کرده است، یادآور شد: ارتش در بحران‌هایی همچون سیل، زلزله، کرونا ظرفیت‌های خود را به خوبی به کار برد و ظرفیت نظامی را به ظرفیت خدمات تبدیل کرد که نمونه‌ای از آن ایجاد نقاهتگاه ۲ هزار تختخوابی در تهران است.


بیشتر بخوانید:رئیس مجلس شورای اسلامی فرارسیدن روز ارتش را تبریک گفت


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار