رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تاخیر انداختن کمک مالی برای درج نام دونالد ترامپ بر روی این کمک‌ها را اقدامی شرم‌آور توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اقدام رئیس جمهور این کشور برای توقف چک‌های حمایتی از مردم، برای ثبت نام خود بر روی آنها را شرم‌آور توصیف کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد تاخیر در پرداخت به خانواده‌های آسیب‌پذیر برای چاپ نام او (ترامپ) بر روی چک‌ها، نمونه شرم‌آور دیگری از قصور فاجعه‌بار ترامپ در رفع این بحران است.

روزنامه واشنگتن پست روز سه‌شنبه به نقل از مقامات ارشد دولتی گزارش داد روند افزودن نام رئیس جمهور بر روی چک‌های کمک مالی به خانواده‌های آمریکایی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا، تحویل آن را به این خانواده‌ها چند روز به تاخیر انداخته است.

با این حال وزارت خزانه‌داری آمریکا این موضوع را تکذیب کرد که ثبت نام ترامپ بر روی این چک‌ها باعث تاخیر در تحویل آن‌ها شده است. بنا به گزارش واشنگتن پست این اولین بار است که نام رئیس جمهور آمریکا بر روی کمک‌های مالی سرویس درآمد ملی ثبت می‌شود.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد تصمیم برای ثبت نام ترامپ بر روی این کمک‌های مالی روز سه‌شنبه اتخاذ شد و مقامات سرویس درآمد ملی را برای برنامه ریزی در خصوص زمان تحویل این کمک‌ها به دردسر انداخته است.

وزارت کار آمریکا روز پنج‌شنبه گزارش داد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۲۲ میلیون نفر در این کشور برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند. بر اساس این گزارش، طی هفته گذشته ۵.۲ میلیون نفر دیگر برای دریافت مزایای بیکاری ثبت‌نام کرده‌اند و آمار کلی به ۲۲ میلیون نفر رسیده است. این تعداد درخواست در طول حدود ۴ هفته به ثبت رسیده که در تاریخ آمریکا بی‌سابقه بوده ست.

در حال حاضر آمریکا با ۶۴۴ هزار و ۴۱۷ مورد ابتلا و ۲۸ هزار و ۵۵۹ مورد مرگ در صدر کشور‌های دنیا قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار