کارشناس هواشناسی گفت: در برخی استان‌های جنوب کشور به سبب بارش‌های رگباری احتمال طغیان رودخانه و آبگرفتگی وجود دارد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور خبر داد و گفت: امروز با فعالیت سامانه بارشی در استان‌های هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، بخش‌هایی از اصفهان، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و جزایر آن رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه امشب در دامنه‌های شمالی البرز بارش پراکنده انتظار می‌رود.

وی افزود: روز جمعه با نفوذ سامانه دیگر از سمت غرب به کشور رگبار و رعد و برق و تگرگ در این مناطق آغاز می‌شود.

نقشینه ادامه داد: فردا بعدازظهر و اوایل شب برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه‌های جنوبی البرز رگبار باران پیش بینی می‌شود و این سامانه بتدریج مرکز، جنوب شرق و شرق را در بر می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن در برخی مناطق هشدار داد و گفت: امروز برای برخی استان‌های جنوب کشور همچون هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به سبب بارش‌های رگباری احتمال آبگرفتگی معابر و طغیانی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی از ورود سامانه بارشی از سمت جنوب به کشور خبر داد و گفت: بعدازظهر جمعه در استان‌های اصفهان، غرب یزد، جنوب قزوین، استان مرکزی و قم بارش‌های رگباری منجر به آبگرفتگی معابر و طغیانی شدن رودخانه‌ها می‌شود.

نقشینه از استمرار بارش باران در برخی مناطق خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز شنبه در استان‌های شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب و مرکز دامنه‌های جنوبی البرز، شرق و بخشی از جنوب شرق تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه در ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی زاگرس، جنوب شرق و جنوب بارش تداوم پیدا می‌کند.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و دریای خزر مواج و طوفانی است، ضمن آنکه طی پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

نقشینه افزود: از روز شنبه برای اکثر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما تداوم دارد.

آسمان پایتخت بارانی است

وی آب و هوای آسمان امروز پایتخت را صاف اعلام کرد و گفت: با فعالیت سامانه بارشی روز جمعه رگبار باران و گاهی وزش باد برای آسمان پایتخت می‌شود.

نقشینه در پایان بیشینه دمای امروز و فردا را ۲۰ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روند تدریجی افزایش دما تا سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
هی میگیدتوخوزستان سیل میادهی نمیومد؟!!!
آخرین اخبار