فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا گفت: برای کنترل این بیماری باید تماس‌های اجتماعی کاهش پیدا کند.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران در حاشیه جلسه عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران  اظهار کرد: جلسه امروز با هدف هماهنگی بیشتر در ستاد تهران و ملی و تحقق مصوبات و پیگیری اقدامات انجام گرفته است. مصوبات تهران به دلیل شرایط خاص استان تهران باید در ستاد ملی مورد توجه قرار بگیرد.

او ادامه داد: بر اساس پروتکل‌ها، تجربه‌های خوبی در فاز اول غربالگری به دست آمده است. یکی از برنامه‌های ما پیگیری مطالبات کادر درمانی است؛ به همین منظور بسته‌های مادی و معنوی ویژه پزشکان و پرستاران مدافعان سلامت درنظر گرفته شده است و تشکیلات و کار‌های لازم برای شهدای خدمت نیز مشخص شده است.

زالی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار بسته معیشتی توسط سپاه پاسداران استان تهران ویژه افراد فرودست طراحی شده است. بر اساس مصوبات امروز، قرار شد سپاه جهت تهیه اقلام بهداشتی و کمک به خانواده‌هایی که بر اثر بیماری دچار آسیب شده به طور جدی ورود پیدا کند.


بیشتر بخوانید: تهیه بسته‌های معیشتی برای سه و نیم میلیون خانوار


طراحی پروتکل‌های ویژه‌ با مشارکت نیروی انتظامی

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: پروتکل‌های ویژه‌ای با مشارکت نیروی انتظامی طراحی شده است و معتقدم که سپاه در زمینه‌های درمانی بهداشتی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید از این پتانسیل به نحو خوبی استفاده شود.

او گفت: در فاز دوم غربالگری اقدامات بسیار خوبی با مشارکت بسیج انجام شده است و از تمام ظرفیت‌های بسیج و شهرداری در این فاز از غربالگری مورد استفاده قرار گرفته است.

زالی افزود: مقرر شد در این فاز کار‌های پیگیری موارد بالینی مشکوک مورد توجه بیشتری قرار گیرد و خوشبختانه باید بگویم که مشارکت مردم دراین زمینه رو به افزایش است.

فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا ادامه داد: در فاصله گذاری اجتماعی اقدامات جدیدی انجام شده به طوری که وسایل حفاظتی در اختیار مسافران در ناوگان حمل و نقل عمومی مثل مترو قرار می‌گیرد.

زالی گفت: با توجه به ویژگی‌های استان تهران و تراکم جمعیتی مسائل به طور جدی‌تر دنبال می‌شود؛ براین اساس متناسب با این شرایط سناریو‌هایی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که مداخلات متناسب با شرایط انجام می‌شود. برای کنترل بیماری باید تماس‌های اجتماعی کاهش پیدا کند به همین منظور ظرفیت سازی جدیدی با کمک شرکت‌های دانش بنیان در زمینه گسترش تست‌ها صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: گسترش تست دهی در کنترل بیماری می‌تواند موثر باشد. پیشنهاد می‌شود تا در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبات ستاد استان تهران به بحث و بررسی گذاشته شود. اگر مصوبات تهران تاییدیه ملی داشته باشد جایگاه بهتری خواهد داشت زیرا پایتخت، شرایطی کاملاً متفاوتی با دیگر مناطق دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
دو ماهه مملكتو تعطيل كردين هنوز حتي زير هزار هم نتونستين بيارين اگه هنوز براي اثبات ناكارآمدي شما كمه ميخواين كلا مملكتو خالي كنيم تا ويروس رو بتونين جم كنين
آخرین اخبار