سرمست گفت:باید وقوع سیلاب اخیر در قم آسیب شناسی و نقاط آسیب پذیر در برابر سیل شناسایی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به بارش‌های اخیر باران و وقوع سیلاب در نقاط مختلف شهر قم گفت: مدیریت بحران و نهاد‌های خدمت رسان در شهر از جمله شهرداری قم مکلف هستند با شناسایی دقیق نقاط حادثه خیز و آسیب شناسی سیلاب اخیر تمهیدات مناسبی در جهت مشکلات این چنین بیاندیشند.

استاندار با قدردانی از تمهیدات ستاد بحران و دیگر نهاد‌های خدمت رسان برای جلوگیری از تخریب اموال عمومی و رفع آبگرفتگی سطح شهر گفت: با وجود اینکه مدیریت بحران آمادگی کامل داشت بارش سنگین رحمت الهی در نقاط مختلف استان موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شد که البته با تمهیدات مسئولان از تکرار یک فاجعه جلوگیری شد.

 بهشتی معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با تشریح اقدامات و برنامه ریزی‌های ستاد مدیریت بحران برای کاهش خسارت ناشی از سیل گفت: طبق بررسی‌ها و کارشناسی‌های انجام شده به یک کانال عبور سیلاب نیاز داریم که در چنین شرایطی آب را از زیر گذر جاده اراک به سمت رودخانه هدایت کنیم.

حیدری فرماندار قم نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات ناشی از سیلاب در روستا‌های استان گفت: روستا‌هایی از جمله امامزاده اسماعیل نیاز به برنامه ریزی برای کاهش خسارت دارند.

همچنین در این جلسه هر کدام از اعضا گزارشی از آخرین اقدامات خود در جهت مهار بیماری کرونا ارائه کردند.

سرمست استاندار قم پس از شنیدن این گزارش‌ها از همیاری و همکاری مردم با دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه سلامت و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بار دیگر قدردانی کرد و گفت: باید در زمینه استمرار این طرح از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما که این روز‌ها قدم‌های موثری در جهت آگاه سازی مردم بر می‌دارد استفاده کرد.

استاندار با بیان اینکه در طرح فاصله گذاری هوشمند اجازه فعالیت صنوف کم خطر صادر می‌شود، گفت: این صنوف باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه‌های اعلام شده از طریق وزارت بهداشت و صمت اقدام کنند تا بدون هیچ مشکلی کار خود را انجام دهند.

او در آخر با اشاره به نحوه و چگونگی برگزاری مراسم‌های معنوی در ماه مبارک رمضان گفت: در این خصوص پیشنهادات خود را به ستاد کلی مقابله با کرونا اعلام کرده ایم و پس از تصمیم گیری نهایی در این ستاد مصوبه آن را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار