مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی استان زنجان با اشاره به احصای مشکلات ناشی از شیوع کووید ۱۹ برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: این مشکلات و ضرر و زیان‌ها برای وزاتخانه ارسال، جمع‌بندی و به اطلاع اعضای هیأت دولت رسانده شده است.

پیگیر رفع مشکلات فعالان عرصه فرهنگ و هنر استان هستیمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،فاطمه کرباسی  در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه مقوله کرونا بخش‌های مختلف جامعه از جمله حوزه فرهنگ و هنر را تحت تاثیر قرار داده است، گفت:  تلاش‌هایی برای حمایت از فعالیت‌های هنری در شرایط شیوع کووید۱۹ شده است.

او با یادآوری اینکه حوزه فرهنگ و هنر و نیز رسانه‌ها عملکرد خود را از جنبه‌های مختلف از جمله روانی، ذهنی، اجتماعی و آموزشی بعد از دوران کرونا برجسته‌تر خواهد کرد، تصریح کرد: اگر شیوع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی را در بخش‌های مختلف به جامعه وارد کرد، اما نباید فراموش کنیم برخی از اصول فرهنگی و اخلاقی را نیز که در گذر زمان به دست فراموشی سپرده شده بود، برای‌مان یادآوری کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و هنر در ادوار گذشته نشان داده است که همواره در کنار سایر بخش‌ها بوده است، ادامه داد: یکی از این بخش‌ها حوزه بهداشت و سلامت است که در موضوع جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان شاهد عینیت بخشیدن به این موضوع و ارسال آثار متعدد از ۷۲ کشور به این جشنواره بین‌المللی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه هنرمندان نیز در این دوران کمک‌حال سایر بخش‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بودند، اظهار کرد: تولید بیش از ۴۰۰ اثر از سوی هنرمندان زنجانی در حوزه‌های مختلف با موضوع تشویق مردم برای در خانه ماندن برای قطع زنجیره شیوع این ویروس و نیز رعایت نکات بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، از جمله این فعالیت‌ها بود.

کرباسی با یادآوری اینکه حوزه فرهنگ و هنر در این دوران دچار زحماتی شده است، اما بی‌تردید در دوران پساکرونا عملکرد این حوزه بیش از گذشته نمایان خواهد شد، گفت: شیوع این بیماری در کل دنیا بخش‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داد که یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها حوزه آموزش بود و این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که آموزش یکی از زیربنایی‌ترین بخش‌ها به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه دوران کرونایی به حوزه فرهنگ و هنر و رسانه نیز زیان‌هایی زده است، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کرده است تا با احصای این مشکلات و رایزنی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باری از دوش اصحاب فرهنگ و هنر و نیز رسانه‌ها در این دوران بردارد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.