رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان کردستان از ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط روانشناسان دانشگاه به بیش از ۶۵۰۰ نفر از هموطنان از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فاروق وفایی بانه با بیان اینکه، سامانه ۴۰۳۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پاسخگوی سوالات روانشناختی مرتبط با کرونا است،گفت: این سامانه کشوری بوده و بیش از شش هزار نفر از روانشناسان تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از طریق آن پاسخگوی تماس‌های حوزه‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی هموطنان بوده اند.

او از فعالیت روانشناسان دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این سامانه خبر داد و افزود: همکاران ما از ۲۵ اسفند سال قبل تاکنون به بیش از ۶۵۰۰ نفر خدمات روانشناختی مرتبط با مقابله با کرونا را ارائه داده اند.

رییس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت استان به اجرای طرحی در سطح استان با نام بررسی سوگ در اطرافیان متوفیان کرونا اشاره کرد و گفت: در این طرح که از شهر سنندج شروع شده است کارشناسان روانشناسی دانشگاه ضمن شناسایی و تماس با اطرافیان و خانواده متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا، با ارائه مشاوره‌های روانشناختی سعی در کاهش و یا حذف استرس‌ها و مشکلات روانی آنان می‌کنند.

وفائی بانه یادآورشد: هم استانی‌های عزیز با تماس با سامانه ۴۰۳۰ و استفاده از کلید هشت، می‌توانند با پرسیدن سوالاتی در مورد مشکلات احتمالی خود، خدمات روانشناختی را دریافت کنند.

او در پایان گفت: بخش روانشناسی سامانه 4030 در شیفت های صبح ، عصر و شب آماده ارائه  خدمات به مردم است.
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.