اجرای حدود پنج هزار هکتار سیستم‌آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته با یک اقدام جهادی چهار هزار و ۸۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان مجهز به سیستم آبیاری نوین شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، غلام حیدر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته کل تعهد این سازمان در اجرای سیستم‌های آبیاری نوین سه هزار و ۳۸۴ هکتار بود که اجرای ۹ هزار و ۳۸۴ هکتار در دستور کار قرار گرفت.

اوادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۸۶۵ هکتار از مجموع سطح برنامه ریزی شده به اتمام رسید و بقیه با بیش‌از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که تا خرداد به اتمام می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی این استان شرایط ممتازی برای توسعه کشت‌های فشرده در فضای گلخانه‌ای دارد.

او اظهار داشت: سال گذشته ۹۲ هکتار با سرمایه گذاری بخش خصوصی به سطح زیر کشت گلخانه‌ای سیستان و بلوچستان اضافه شد.

زورقی بیان کرد: ۶ هزار هکتار از اراضی سواحل جنوب سیستان و بلوچستان برای توسعه گلخانه با استفاده از آب دریا شناسایی شده که تاکنون برای ساخت گلخانه و سایه بان در سطح ۲ هزار هکتار مجوز صادر شده است.

او ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد گسترش و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان پیش‌بینی کرد که با راه‌اندازی واحد‌های جدید گلخانه در جنوب این استان برای حداقل ۵۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

او تصریح کرد: جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان هم‌اینک درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب و بیماری قارچی غلات زنگ زرد در شمال استان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار